همزمان با سفر هیات دولت؛

۱۰ پروژه بهداشتی درمانی در گیلان افتتاح می‌شود

شاهرخ یوسف‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افتتاح ۱۰ پروژه بهداشتی درمانی همزمان با سفر هیات دولت به گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، شاهرخ یوسف‌زاده از افتتاح ۱۰ پروژه بهداشتی درمانی همزمان با سفر هیات دولت به گیلان خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل بیمارستان پیروز و میلاد لاهیجان، بخش ICU انزلی، بلوک زایمانی لنگرود و رودسر، اولین بخش IVF دولتی استان در بیمارستان الزهرا، بلوک زایمانی الزهرا و صومعه سرا، اورژانس پورسینا و BICU بیمارستان ولایت است.

وی تصریح کرد: بخش BICU مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت به عنوان اولین bicu شمال کشور، با ۱۰ تخت فعال، در فضایی به مساحت ۵۰۰ متر مربع قرار گرفته و برای ساخت و راه اندازی این بخش، ۱۰ هزار میلیون ریال از محل بودجه وزارت بهداشت هزینه شده است. این بخش به آخرین استانداردهای سوختگی مجهز بوده و می‌تواند نیاز استان‌های مجاور را نیز برطرف کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بخش ICU بیمارستان شهید بهشتی انزلی با ۸ تخت فعال در فضایی با زیر بنا ۱۷۶ متر مربع قرار گرفته است، گفت: با راه‌اندازی این بخش، ضمن ارتقای سطح مراقبت‌های ویژه در شهرستان انزلی، از اعزام بیماران به مراکز دیگر خودداری می‌شود.

یوسف‌زاده افزود: برای ساخت این پروژه ۶ هزار میلیون ریال از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هزینه شده است.

وی از پروژه گسترش بخش اورژانس بیمارستان پورسینا در فضایی به مساحت۱۱۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۷۵۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: در این طرح، با افزایش ۹ تخت، تعداد تخت‌های بخش اورژانس پورسینا به ۴۷ تخت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه پورسینا هم اکنون قدیمی‌ترین بیمارستان گیلان و مرکز بیماران ترومایی است، ادامه داد: تسریع در امر خدمت رسانی به بیماران بدحال و کاهش زمان ارائه خدمات از مهمترین اهداف اجرای طرح مذکور است.

یوسف‌زاده افتتاح پروژه بلوک زایمانی بیمارستان رودسر را از دیگر پروژه‌های در حال افتتاح همزمان با سفر هیات دولت به گیلان عنوان کرد و گفت: این پروژه با ۳ تخت مصوب در سال ۹۵ در فضایی با زیربنای ۴۰۰ مترمربع در شرقی‌ترین شهر گیلان آغاز و با اعتبار ۶ میلیارد ریال در سال ۹۷ به بهره‌برداری رسید.با راه اندازی این بخش ضمن گسترش خدمات تخصصی زنان در شرق گیلان، زمان ارائه خدمات کاهش می‌یابد .

وی افتتاح پروژه بلوک زایمانی بیمارستان امینی لنگرود با ۳ تخت مصوب در سال ۹۵ در فضایی با زیربنای ۲۰۰ مترمربع در شرق گیلان آغاز و با اعتبار ۵ میلیارد ریال در سال ۹۷ به بهره‌برداری رسید را از دیگر پروژه های قابل افتتاح عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افتتاح بلوک زایمانی ( LDR) بیمارستان امام خمینی صومعه سرا با ۶ تخت مصوب در فضایی با زیر بنای ۳۵۰ متر مربع در سفر هیات دولت به استان بیان کرد: این پروژه با هزینه ۶.۵۰۰ میلیون ریال توسط دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در محل بیمارستان صومعه سرا احداث شده است.

وی از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح را پروژه بلوک زایمانی ( LDR) بیمارستان الزهرا رشت با ۶ تخت مصوب در فضایی با زیر بنای ۵۳۱ متر مربع بیان کرد و افزود: کنترل و مراقبت از مادران باردار پرخطر، انجام زایمان به روش طبیعی، حمایت از مادران پر خطر و ارتقای فضای آموزشی مناسب برای دانشجویان رشته‌های تخصصی زنان و زایمان، رشته‌های مامایی و… از مهمترین اهداف راه‌اندازی این بخش است.

یوسف زاده از افتتاح بخش ناباروری ( IVF) بیمارستان الزهراء رشت در فضایی با زیر بنای ۱۰۰متر مربع خبر داد و یادآور شد: ایجاد زیر ساخت لازم برای حمایت از زوجین نابارور جهت تحکیم بنیان خانواده و ارتقای فضای آموزشی مناسب برای دانشجویان رشته‌های تخصصی زنان و زایمان از مهمترین اهداف راه اندازی این بخش است.

Share