داداشی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان

‌ساخت راه‌آهن آستارا ـ آستارا ‌تقریبا تعطیل است| واگذاری پروژه به جمهوری آذربایجان به مدت ۲۵ سال

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: ساخت پروژه راه‌آهن آستارا – آستارا به‌علت تعلل طرف ایرانی ‌در تحویل اسناد مالی به مقامات شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان تقریباً تعطیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم،‌ ولی داداشی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان ضمن گلایه بسیار شدید از عدم تحویل اسناد مالی پروژه راه آهن آستارا -‌ آستارا به مقامات راه آهن جمهوری آذربایجان اظهار داشت: به‌علت تعلل‌های انجام شده، ساخت این پروژه تقریباً تعطیل شده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان واگذاری پروژه خط آهن آستارا -‌ آستارا به شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان به مدت ۲۵ سال را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: به علت یکسری بی‌نظمی‌ها و بروکراسی‌های اداری هنوز اسناد مالی این پروژه به طرف آذربایجانی برای دادن بدهی‌های پیمانکار طرح واگذار نشده است.

وی پاس‌کاری امر نظارت بر اجرای پروژه ریلی آستارا -‌ آستارا در دستگاه‌های ذیربط را نیز یکی دیگر از ضعف‌های عمده این طرح خواند و افزود: در ابتدا امر نظارت بر عهده شرکت ساخت و توسعه بود و بعد از مدت کوتاهی از واگذاری این مسئولیت به شرکت راه‌آهن مجدداً به شرکت ساخت و توسعه واگذار شد.

دبیر کمیسیون اصل ‌۹۰ مجلس با بیان اینکه اسناد مالی پیمانکار پروژه ریلی آستارا -‌ آستارا برای تحول به مقامات شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان باید توسط شرکت ساخت و توسعه ایران انجام شود افزود: به دلیل عدم انجام این کار پروژه تقریباً تعطیل شده و روند ادامه ساخت آن معطل مانده است.

داداشی با اشاره به اینکه طرف آذربایجانی هم‌اکنون در حال بهره‌برداری از سهم ۲۰ درصدی خود از پروژه ریلی آستارا -‌ آستارا است ابراز داشت: با توجه به موانع یاد شده زیرساخت‌های این طرح هنوز آماده نشده است و انجام این کار نیز باید توسط کشور جمهوری آذربایجان انجام شود.

وی با بیان اینکه زمان آغاز BUT پروژه آستارا -‌ آستارا و بهره‌برداری جمهوری آذربایجان از این طرح پس از تکمیل و افتتاح رسمی آن شروع می‌شود گفت: برای رفع مشکلات و گیرهای موجود این پروژه رایزنی‌های بسیار زیادی را با مقامات کشوری انجام داده‌ام و این پیگیری‌ها تا حصول نتیجه نهایی همچنان ادامه دارد.

Share