عباسی تاکید کرد:

‌اجرای کامل طرح رتبه‌بندی معلمان، نیازمند ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار

عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه اجرای کامل طرح نظام رتبه‌بندی معلمان به ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند است گفت: در لایحه ۹۸ تنها ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، اسدالله عباسی اظهار داشت: در لایحه بودجه سال ۹۸ تنها ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده است در حالی‌که برای اجرای کامل آن به ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه اعتباراتی که در لایحه برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی شده است به‌هیچ عنوان کافی نیست عنوان کرد: در رابطه با تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس نیز اعتباری از سوی دولت در نظر گرفته نشده بود اما کمیسیون تلفیق ۴۵۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفت.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس بودجه ۴۴ هزار میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۸ را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: اعتبارات حوزه آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال آینده به نسبت بودجه‌ای که برای امسال در نظر گرفته شده بود حدود ۲۲ درصد رشد داشته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بودجه ۴۴ هزار میلیارد تومان آموزش و پرورش جوابگوی تمام نیازهای این بخش نیست اظهار داشت: ایجاد یک تحول و دگرگونی مثبت در خانواده بزرگ آموزش و پرورش به ۱۲ هزار میلیارد تومان دیگر یعنی به ۵۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

عباسی مشکلات سرمایشی و گرمایشی که در مدارس بسیاری از استان‌های کشور از جمله گیلان وجود دارد را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری از مدارسی که در مناطق سردسیر و گرمسیر گیلان واقع شده‌اند فاقد سیستم‌های مناسب و استاندارد سرمایشی و گرمایشی هستند.

Share