مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان:

گیلان در نوروز گذشته چهارمین استان پرحادثه بود

ولی پور با بیان اینکه رتبه نخست لجستیک کشور را جمعیت هلال احمر استان در سال ۹۷ بدست آورده است، گفت: ۱۹ پرواز امدادی داشتیم و ۴۹ نفر نیرو به مناطق حادثه دیده انتقال پیدا کردند و ۷ و نیم تن اقلام امداد هوایی به مناطق توزیع شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدی ولی پور در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک پیشاپیش سال نو در مورد فعالیت این سازمان در سال ۹۷ گفت: با تلاش همکاران و مجموعه داوطلبان استان هزار و ۵۵۵عملیات امداد و نجات انجام شده است که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته ۷۰ درصد از این امدادها نیز جاده ای بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان افزود: ۱۱ هزار ۶۷ حادثه دیده در سطح استان خدمات دریافت کردند که از این تعداد بیش از ۱۴۰۰ نفر نجات یافتند و یک هزار و ۲۹۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه رتبه نخست لجستیک کشور را جمعیت هلال احمر استان در سال ۹۷ بدست آورده است، گفت: ۱۹ پرواز امدادی داشتیم و ۴۹ نفر نیرو به مناطق حادثه دیده انتقال پیدا کردند و ۷ و نیم تن اقلام امداد هوایی به مناطق توزیع شد.

وی با بیان این مطلب که میانگین حضور امدادگران ۷ دقیقه و ۲۴ ثانیه بود، گفت: ۲ هزار و ۸۵ تیم عملیاتی متشکل از ۷ هزار و ۴۷ امدادگران و نجات دهندگان داوطلب و کادری در این عملیات ها حضور داشتند.

ولی پوربخ بخش آموزش اشاره کرد و افزود:  ۱۱۸۴ دوره آموزشی تخصصی، همگانی و عمومی برگزار شد که بیش از ۳۲ هزار نفر از این آموزشها بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان گیلان با اشاره به هدف گذاری برای جذب داوطلبین اظهار کرد: در حوزه جوانان ۱۴ هزار و ۱۷۲ نفر جذب شدند که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشت.

وی با بیان این مطلب که مقام نخست غنچه های هلال در سطح کشور به گیلان رسیده است، گفت: در حال حاضر ۵۶۱ کانون جوانان در سطح مدارس و دانشگاهها فعال است و ۷۱۱ برنامه های طرح و برنامه ریزی برای توانمند سازی در حال اجرا است.

ولی پور با بیان این مطلب که تعداد کل داوطلبان ۱۰ هزار و ۶۶۷ نفر است، گفت: این میزان داوطلب نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ۱۶۵ خانه هلال در سطح روستاهای استان احداث شد و میزان ارزش خدمات داوطلبین خیرین در سال ۹۷ بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال برآورد شده است.

مدیرعامل هلال احمر گیلان در مورد حوزه دارویی، خدماتی و توانبخشی گفت: ۷۹ هزار و ۹۶۶ نفر از این خدمات بهره مند شدند.

ولی پور به مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: مرکز فیزیوتراپی و کاردرمانی رودسر به کمک خیرین راه اندازی شد و از مراکزی است که مجهز به مدرنترین دستگاه ها است.

وی به اقدامات جمعیت هلال احمر گیلان برای سال نو اشاره و خاطرنشان کرد: یک هزار و ۲۱۳ عضو جوان با ارائه خدمات اضطراری، برپایی خیمه‌های نماز، ایجاد فضای مناسب برای کودکان و توزیع اقلام آموزشی و درمانی تحت عنوان طرح ملی ایمنی و سلامت با ما همکاری می‌کنند.

ولی‌پور با بیان اینکه از ابتدای اسفند برنامه ۱۰۰ دقیقه‌ای برای آموزش و همچنین ارائه هشدارهای مربوط به چهارشنبه سوری در سطح دبیرستان‌های گیلان به نمایش درآمده است، گفت: با کمک هزار امدادگر داوطلب و ۸۲ دستگاه امدادی و یک فروند بالگرد امدادی آماده امدادرسانی هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه گیلان در نوروز سال گذشته چهارمین استان پرحادثه کشور بود، خاطرنشان کرد: امیدوارم امسال بتوانیم به کمک همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و همچنین رعایت بیشتر قوانین توسط مردم این آمار را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه یک واحد داروخانه هلال احمر در نقره دشت رشت در طول ایام نوروز هر روزه از صبح تا ظهر به مردم و مسافران خدمات ارائه می‌دهد، تصریح کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از همکاران ما از ۲۵ اسفندماه و به مدت ۲۲ روز در آماده‌باش برای ارائه خدمات به مسافران هستند.

ولی پور در پایان به اپلیکشن گیلداد اشاره کرد و گفت: سال گذشته این اپلیکیشن۳۰ هزار عضو شدند که این اپلیکیشن به‌منظور ارائه آموزش‌های امداد و نجات، شماره‌های ضروری و همچنین ارائه نقشه راه استان در خدمت مسافران است؛ میثاق‌نامه “بِهرَفت” به منظور بهبود رفتارهای ترافیکی و کاهش میزان تصادفات نیز در سازمان هلال احمر گیلان امضا شد.

Share