مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان:

گیلان در ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال سطح بالایی ندارد | پیگیر افزایش انتصاب بانوان هستیم

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه هفته زن فرصت مناسبی برای انعکاس دستاوردهای ارزشمند حوزه زنان است، گفت: بالغ بر ۲ هزار برنامه طی هفته زن و مقام مادر در سطح استان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، فاطمه رفیعی در ستاد گرامیداشت هفته زن و مقام مادر که در سالن شهید نورانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: توجه خاصی به جایگاه زن و مادر در حکومت و نظام اسلامی شده براین اساس هفته زن فرصت مناسبی است که به این موضوع پرداخته شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه هفته زن فرصت مناسبی برای انعکاس دستاوردهای ارزشمند حوزه زنان است، افزود: بالغ بر ۲ هزار برنامه طی هفته زن و مقام مادر در سطح استان اجرا می‌شود که شامل دیدار با مادران شهدا، برگزاری نمایشگاه، ارائه خدمات رفاهی، اکران فیلم «یک ربع به ۱۱»، برگزاری مسابقات ورزشی، کارگاه‌های آموزشی و… می‌باشد. روز ۷ اسفندماه جاری هم برنامه استانی در سالن شهدای ناجا برگزار می‌شود.

وی در خصوص انتصاب بانوان گیلانی در پست‌های مدیریتی، گفت: با تدابیر دکتر سالاری، استاندار گیلان تعدادی از بانوان در پست‌های مدیریتی منصوب شدند و در حال حاضر هم پیگیر هستند تا انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی دستگاه‌ها به ۳۰ درصد افزایش یابد.

رفیعی، در خصوص ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال بیان کرد: طبق آمارها استان گیلان در ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال سطح بالایی ندارد، بیشتر این ازدواج‌ها به مباحث قومی، فرهنگی و معیشتی خانواده‌ها برمی‌گردد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه باید از ترویج کودک همسری جلوگیری کرد، ادامه داد: ازدواج زیر ۱۳ سال برای دختران که هنوز درکی از زندگی مشترک ندارند، بسیار آسیب زا خواهد بود. در اینگونه ازدواج باید به مقتضیات زمان و مکان توجه کرد، البته بیشتر این ازدواج‌ها در مناطق فقیرنشین مرسوم است.

رفیعی با بیان اینکه یکی از معضلات گیلان کاهش عمومیت ازدواج است، اضافه کرد: برای رفع این معضل باید اقدامات اساسی صورت گیرد و شرایط استقبال از ازدواج فراهم شود؛ در این راستا دوره‌های «آموزش‌های پیش از ازدواج» توسط ورزش و جوانان استان و بهزیستی گیلان برنامه‌ریزی شده و در تعدادی از دبیرستان‌ها هم اجرا شد که این طرح در سال آینده با جدیت دنبال می‌شود.

وی در ادامه گفت: استان گیلان در زمینه زنان بیمه شده، رتبه اول کشوری را دارد. همچنین طبق آمارها در نشاط و شادابی بانوان رتبه اول کشور را داریم.

Share