مدیرکل فرهنگی اجتماعی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی:

گفتمان غالب و ادبیات کارشناسانه حلقه مفقوده فرایندهای اجرای است

آئین تجلیل از کارفرمایان برتر تامین اجتماعی گیلان با حضور مدیرکل فرهنگی اجتماعی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا معینی مدیرکل فرهنگی اجتماعی کارفرمایان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه آنچه در حوزه‌های کاری جامعه ما مغفول مانده، مسئولیت اجتماعی است و هرفرد تنها به انجام وظایف فردی خود اقدام می‌کند اظهار داشت: در سالهای اولیه انقلاب از ادبیات ناپسند و زشتی برای کارفرمایان استفاده می‌شد و بدلیل تصویر ترسیم شده از قبل، آن‌ها را استثمارگر می‌دانستند و مردم هنوز به نقش و جایگاه آنها بعنوان کارآفرین و سرمایه گذار عرصه‌های اقتصادی واقف نبودند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در تمامی دولتهای گذشته اتفاقهای هیجانی زیادی را تجربه نمودیم که حاصل آن بحران عدم تعادل منابع و مصارف سازمان در حال حاضر است افزود: صندوق تأمین اجتماعی دارای سه ضلع است که کارفرما و کارگر در آن نقش اصلی را داشته و دولت در نگاهی حاکمیتی، پشتیبانی را باید برعهده داشته باشد.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی کارفرمایان سازمان با تاکید براین مهم که صندوق تأمین اجتماعی مقتدرانه هنوز روی پاست و به دولت وابسته نشده اذعان داشت: ۵٠ درصد کشور تحت پوشش این صندوق می‌باشند و اگر آسیبی بر پیکره آن وارد شود هیچ دولتی توان ساماندهی آنرا نخواهد داشت.

رضا معینی با اشاره به اینکه منابع ما از محل حق بیمه‌های پرداختی جامعه کارفرمایی و بیمه شدگان است و درتفکر بیمه‌ای باید به این پرسش که چرا یک فرد ۴٠ ساله در اوج توانایی و مهارت فنی و کاری خود باید بازنشسته شود درحالی که میدانیم عملاً از جرگه شغلی خارج نمی‌شود پاسخ دهیم.

وی، حلقه مفقوده قوام و دوام امور را گفتمان غالب برشمرده و اظهار داشت: باید بتوانیم همدیگر را قانع نمائیم و از حوزه‌های تخصصی دفاع کنیم.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی کارفرمایان، گفتگوی غالب را گفتمانی عقلایی و منطقی برشمرده وخاطرنشان ساخت تحقق این امر سبب جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی برای جامعه و کارفرما خواهد بود.

معینی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سیستم‌های ما باید شفاف و در دسترس باشند و از هزینه‌های مبادله‌ای که قیمت‌های غیرواقعی را شکل می‌دهند اجتناب نمائیم تا اشتغال، سرمایه گذاری و رونق اقتصادی حاکم شود.

وی با بیان اینکه شناسایی گلوگاههای تعاملاتی و آسیبها را انجام داده و در بخشهای فرهنگی اجتماعی بدنبال اصلاح آنها هستیم افزود: برگزاری جلسات مستمر و هدفمند برای تعریف بهتر فرایندها از اقدامات سالهای اخیر است که ماحصل آنرا در مصوبات مرتبط با پیمانکاری‌ها و دفاتر قانونی شرکتها بعنوان یک دغدغه تشکلهای کارفرمایی شاهد هستید.

معینی با اشاره به ضرورت انجام اصلاحات پارامتریک اذعان داشت: باید تلاش کنیم تا هم شرایط مهیا باشد و هم همه پذیرای آن شوند.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی کارفرمایان سازمان با بیان اینکه تصویب سیاستهای کلان حوزه تأمین اجتماعی توسط مقام معظم رهبری در دستور کار می‌باشد افزود: امیدواریم با تحقق آن شاهد وضع قوانین نامناسب علیه تأمین اجتماعی نباشیم.

وی خاطرنشان ساخت باید ادبیات کارشناسانه را جایگزین ادبیات حاکمیتی نمائیم و همه برای مقابله با آفتها و اندیشه‌های غیر کارشناسی و دست اندازهای مسیر خدمت گام برداریم.

معینی با مشاع و بین النسلی دانستن تأمین اجتماعی، منابع آنرا حق الناس دانسته و اظهار داشت: آسیب به این مجموعه در ابتدا آسیب به کارگر و کارفرما و در ادامه خدشه به کشور و نظام است. ما نگاه شریک بودن کارفرما را تسری داده‌ایم وامروز اکثریت جامعه کارفرمایی ما با انجام تکالیف قانونی، نمونه هستند.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی کارفرمایان با بیان اینکه عشق کارفرما به کارآفرینی به تأمین اجتماعی و اقتصاد کشور جان می‌دمد افزود: سرنوشت ما به کارآفرینان گره خورده است و در جهت رونق کسب و کار اشکالات خود را می‌پذیریم و در جهت رفع آن گام برمیداریم.

Share