حسینی در نشست فصلی مددکاران عنوان کرد:

کاهش جمعیت کیفری هدفمند، مهمترین اقدام مدیریتی اداره‌کل زندان‌های گیلان است

سید حمید حسینی، مدیر کل زندانهای گیلان در نشست فصلی مددکاران گفت: کاهش جمعیت کیفری هدفمند، مهمترین اقدام مدیریتی می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  نشست فصلی مددکاران با حضور سید حمید حسینی، مدیرکل اداره کل زندان های گیلان و فرهاد نصیری، رییس مرکز مراقبت پس از خروج زندانهای  گیلان و دیگر همکاران و مددکاران برگزار شد.

در این نشست سید حمید حسینی ضمن تشکر از اقدامات موثر و مفید مددکاران و رییس مرکز مراقبت پس از خروج گفت: تاسی از سیره و روش  ائمه معصومین (علیهم السلام) بهترین الگو امام علی (ع) در مددکاری است و با الگو قرار دادن متانت و رفتار بزرگان دینی میتوان به آنچه که وظیفه  قانونی در این مسیر است برسیم و آن را محقق نماییم.

وی کاهش جمعیت کیفری را یکی از مهمترین اولویت های سازمانی بیان و افزود: بررسی های انجام شده نشان دهنده آن است که برای تحقق کاهش جمعیت کیفری از ظرفیت های موجود در  ۴ بخش فقهی، اجتماعی، قانونی و مدیریتی باید استفاده نمود.

مدیر کل زندانهای گیلان، مسئولیت مددکاران را در پیشگری از آسیبهای اجتماعی موثر دانست و گفت: مددکاران میتوانند با تصمیم، مشاوره، برنامه های روانشناسی و روانشناختی نقش موثری در روند تحمل کیفر زندانی و حتی خانواده او که در نقطه مقابل قراردارد داشته باشد، زیرا مددکاران زبان گویای زندانیان و خانواده های آنان در شرایط مادی و معنوی و رفع نمودن چالشها و حفظ سلامت روحی و روانی فرد در حال تحمل کیفر می باشند.

حسینی استفاده از سامانه جامع مددکاری (erp ) را نیز مهم و یکی از ظرفیتهای خوب برای اهدافی دانست که میتوان خدمات ارایه شده به مددجویان و خانواده آن را ثبت نمود.

در ادامه فرهاد نصیری، رییس مرکز مراقبت پس از خروج، نکات فنی و تخصصی که مددکاران در روند کارهای خود  آن را رصد می کنند را بازگو و از نظر کمی و کیفی مورد ارزیابی قرارداد و گفت: می توان با بیان راهکار های اجرائی و پیشنهادات بسیار تاثیر گذار از سوی مددکاران که نزدیک با مسایل روبرو هستند قدمهای هدفمند تری برداشت

Share