آیا جعفرزاده از قوه قضائیه بابت بازداشت مدیران متخلف انتقاد کرده بود؟

چند روایت معتبر درباره سخنان نماینده رشت در جلسه شورای برنامه‌‎ریزی گیلان

گلایه نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی بابت بازداشت مدیران و برخورد قضایی با آنها نبوده است بلکه انتقاد اصلی او از نحوه اطلاع رسانی در این زمینه است!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آخرین جلسه شورای برنامه ریزی گیلان در سال ۹۷ درحالیه صبح روز گذشته برگزار شد که انعکاس وارونه اظهارات یکی از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در سطح رسانه‌ها حاشیه ساز شده است.

در ابتدا باید بر این نکته تاکید کرد که برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت در سخنان کوتاه خود از عزل و نصب‌ها گلایه‌ای نکرده بود و آنچه که از این باب در برخی سایتها منتشر شده است مربوط به سخنرانی صبح همان روز نماینده رشت در جلسه شورای اداری شهرستان رشت می باشد.

از سوی دیگر گلایه نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی بابت بازداشت مدیران و برخورد قضایی با آنها نبوده است بلکه انتقاد اصلی او از نحوه اطلاع رسانی در این زمینه است!

در ابتدا باید بر این نکته تاکید شود که بازداشت افراد به معنای اثبات جرم و تائید تخلفات نیست و همانطور که مقامات محترم قضایی نیز به خوبی به آن واقف هستند قبل از اثبات جرم و برگزاری دادگاه صالحه نمی توان با اعلام اسامی افراد در سطح رسانه‌های ملی با آبروی افراد بازی کرد و در دین اسلام نیز همواره بر حفط حرمت و کرامت انسانها تاکید شده است.

قوه قضائیه نیز همواره بر این اصل مهم تاکید کرده است اما در ماجرای بازداشت یکی از بخشداران این استان نه تنها این اصل رو به فراموشی سپرده شد بلکه شاهد انتشار عکس و خبر بازداشت یک مدیر در سطح رسانه‌ها بودیم که همین نحوه اطلاع رسانی سبب ساز شد، علاوه بر نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، شخص استاندار گیلان نیز در همان جلسه دستگاه‌های دولتی و قوه قضائیه را مصون از اشتباه و خطا نداند و بر این موضوع تاکید کند که در تمام مراحل باید حرمت افراد تا زمانی که جرم اثبات نشده است حفظ کرد.

واقعیت امر این است که جعفرزاده ایمن آبادی در جلسه شورای برنامه ریزی که مباحث فنی و کارشناسی مختلفی در آن به بحث و بررسی گذاشته شده بود، تنها دو دقیقه از سخنرانی خود را به این موضوع اختصاص داده بود و ضمن تاکید بر برخورد با مدیران متخلف، رسیدگی به پرونده‌های قضائی را خارج از چارچوب کاری نمایندگان و دولت دانسته بود اما اظهار کرده بود که قبل از برگزاری دادگاه و اثبات جرم نباید حرمت و کرامت افراد را در سطح عمومی از بین ببریم و این اظهارات او نه به معنای دفاع از مدیران متخلف است و نه به معنای انتقاد از قوه قضائیه بابت برخورد با متخلفین!

حالا اینکه چرا برخی به دنبال ماهی گرفتن از این آب گل آلود هستند و سعی دارند که در سطح افکار عمومی اظهارات نماینده رشت را در مخالفت با دستگاه قضا و دفاع از متخلفین معنا کنند، ماجرای مفصلی است که نیازمند تعمیق و بررسی بیشتری است. بدون شک انتشار اینگونه اخبار جز ایجاد تنش در بین افکار عمومی و تضعیف جایگاه حاکمیت نتیجه‌ای دیگری در برنخواهد داشت.

Share