نازک کار خبر داد:

پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس ۱۲ اسفند در گیلان آغاز می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی در گیلان خبر داد و گفت:‌ بلیت‌های نوروزی اتوبوس از ۱۲ اسفند در گیلان پیش‌فروش می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا نازک‌کار اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس همزمان با سراسر کشور در استان گیلان از ۱۲ اسفند آغاز می‌شود و مردم می‌توانند برای تهیه بلیت‌های خود به صورت حضوری و غیرحضوری اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای فروش بلیت‌های اتوبوس در این استان انجام شده است عنوان کرد:‌ بر همین اساس ستاد جابه‌جایی مسافران نوروزی در استان گیلان تشکیل شده ‌تا در ایام نوروز امسال بهترین خدمات به مردم ارائه شود.

نازک‌کار از آمادگی بیش از ۳ هزار دستگاه وسیله نقلیه برای جابه‌جایی و انتقال مسافران نوروزی خبر داد و تصریح کرد:‌ ۱۸۱ دستگاه اتوبوس، ۷۷۸ دستگاه مینی‌بوس و هزار و ۶۲۴ دستگاه سواری در گیلان آماده هستند تا نسبت به جابه‌جایی مسافران به مقاصد سفرهایشان اقدام کنند.

وی در مورد شیوه‌هایی که شهروندان می‌توانند از طریق آن برای تهیه بلیط‌های نوروزی خود اقدام کنند ابراز داشت:‌ گیلانیان می‌توانند از طریق مراجعه به درگاه‌های فروش اینترنتی بلیت‌ اتوبوس به نشانی www.gilanmosafer.ir و www.payaneh.ir نسبت به تهیه بلیط خود اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان مراجعه حضوری شهروندان را نیز یکی دیگر از روش‌های تهیه بلیط‌های نوروزی دانست و خاطرنشان کرد:‌ مردم سراسر استان گیلان می‌توانند با مراجعه حضوری به پایانه‌های عمومی و دفاتر فروش مستقر در سطح شهر بلیت‌های خود را تهیه کنند.

وی با اعلام این خبر که در نوروز گذشته بیش از ۲۶۵ هزار نفر مسافر از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان استفاده کردند بیان داشت:‌ در نوروز ۹۷ و پس از اعلام فراخوان سراسری در گیلان حدود ۳۷ هزار مسافر بلیت‌های خود را از طریق پیش‌فروش حضوری و اینترنتی تهیه کردند.

نازک‌کار ایجاد زمینه‌های لازم برای فروش بلیت‌ سفر به شیوه غیرحضوری که با مراجعه متقاضیان به درگاه‌های فروش اینترنتی انجام می‌شود را برای استفاده بهینه‌تر از وقت و زمان ضروری دانست و تصریح کرد:‌ در نوروزی ۹۷ حدود ۴ هزار مسافر در گیلان بلیت‌ خود را به شکل اینترنتی تهیه کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان سطح همکاری‌های دو جانبه این دستگاه و شهرداری‌های استان را برشمرد و افزود:‌ ساماندهی شرکت‌های حمل و نقل مسافر در قالب پایانه‌های مسافری با هماهنگی شهرداری‌های استان جهت ارائه خدمات متمرکز و یکپارچه به عموم مردم انجام می‌شود.

Share