حسنی نماینده رشت:

پروژه کمربندی رشت در مرحله مطالعات درجا می‌زند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ساخت کمربندی را از ضروریات شهر رشت خواند و گفت: اجرای این پروژه هنوز در مرحله مطالعات باقیمانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدصادق حسنی اظهار داشت: ساخت کمربندی رشت از اولویت‌های مهم این شهر است اما با وجود همه این‌ها طرح یاد شده هنوز هیچ پیشرفتی نداشته و در مرحله مطالعات مقدماتی باقیمانده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت با ایجاد انگیزه و رغبت در کشاورزان و سرمایه‌گذاری در روستاها می‌تواند از ایجاد مشاغل کاذب جلوگیری کند افزود:‌ در حال حاضر میانگین مالکیت زمین‌های کشاورزی در گیلان حدود ۷ دهم هکتار است که به هیچ عنوان کفاف هزینه‌های خانوار را نمی‌دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ورود سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های تبدیلی و فراوری استان گیلان را ضروری خواند و عنوان کرد: به علت وجود برخی از نگاه‌ها و مشکلات اداری سرمایه‌گذاران علاقه و رغبت چندانی برای ورود به این مقوله‌ها ندارند.

نماینده مردم رشت در مجلس داشتن توقعات بالا از سرمایه‌گذار توسط برخی مسئولان و مدیران دستگاه‌ها در گیلان را مخرب اعلام کرد و عنوان کرد:‌ برخی از این مدیران توقع دارند سرمایه‌گذار بدون توجه به حاشیه سود و منافع خود تنها باید مشکلات روستاها را حل و فصل کند.

حسنی با بیان اینکه تاکنون سرمایه‌گذاران زیادی را جذب کرده اما موفق به عملیاتی کردن طرح مورد نظر نشده است بیان کرد: دولت در سرمایه‌گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی کمرنگ ورود می‌کند بنابراین تنها راه باقیمانده استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران و حل موانع موجود است.

وی در مورد احداث کمربندی شهر رشت نیز با تأکید بر اینکه اجرای این پروژه در مرحله مطالعات باقیمانده است عنوان کرد: به علت عدم پیشرفت در کار هیچ‌گونه منابع و اعتباری به این پروژه اختصاص داده نشده است از طرفی دیگر وضعیت شورای شهر و شهرداری رشت نیز هنوز مشخص نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ایجاد کمربندی رشت را یکی از ضروریات بسیار اساسی این شهر اعلام کرد و اظهار داشت:‌ مسئله خیابان‌های شهر رشت،‌ حجم بالای ورود مسافران و گردشگران و موضوعاتی از این دست ضرورت به نتیجه رسیدن این پروژه را دو چندان کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به اجرای طرح روستای بدون بیکار در شهرستان رشت و موانع آن اشاره کرد و اظهار کرد:‌ اجرای این طرح تنها به مسائل اعتباری و منابع بانکی نیاز ندارد بلکه برای تحقق این موضوع فارغ از مسائل اعتباری به مدیریتی قوی نیاز داریم.

Share