فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان:

پارک ملی بوجاق کیاشهر از حضور صیادان غیر مجاز ماهی پاکسازی شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با تأکید بر ممنوعیت صید ماهی از رودخانه‌های استان گفت: پارک ملی بوجاق کیاشهر از حضور صیادان غیر مجاز ماهی پاکسازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، ساسان اکبری‌پور اظهار داشت: با تلاش عوامل یگان حفاظت محیط زیست گیلان پارک ملی بوجاق کیاشهر از حضور صیادان غیرمجاز ماهیان استخوانی که همه ساله برای تکثیر و زادآوری به رودخانه سفیدرود مهاجرت می‌کنند پاکسازی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان به ممنویت صید ماهی از رودخانه‌های استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت رودخانه سفیدرود در محدوده پارک ملی خشکی دریای بوجاق با هماهنگی دستگاه قضایی شهرستان کیاشهر، نیروی انتظامی، مرزبانی و دریابانی‌ از ادامه فعالیت صیادان غیرمجاز جلوگیری شد.

اکبری‌پور از جمع‌آوری تورآلات موجود و تخریب کومه‌های صیادان غیرمجاز در محدوده پارک ملی بوجاق خبر داد و عنوان کرد: این عملیات پاکسازی تا پایان فصل زادآوری ماهیان در حوزه رودخانه سفیدرود که پر اهمیت‌ترین رودخانه حوزه آبریز خزر محسوب می‌شود ادامه خواهد داشت.

وی از بازدید مدیرکل محیط زیست گیلان، مدیرکل شیلات و جمعی از مسئولان از پاسگاه سفیدرود پارک ملی بوجاق سخن گفت: هر گونه صید و مولدگیری برای تکثیر مصنوعی با نظارت دقیق و رعایت ضوابط محیط‌ زیست در منطقه به منظور حفظ ذخایر ماهیان توسط عوامل شیلات استان انجام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان ایجاد بستر مناسب برای زادآوری ماهیان استخوانی مهاجر را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل‌های صادر شده از سوی حفاظت محیط زیست گیلان برخورد با صیادان غیرمجاز و افرادی که از این قوانین تخطی کنند در دستور کار قرار دارد.

Share