توسط سرپرست صداوسیمای مرکز گیلان:

ویژه برنامه‌های نوروز ۹۸ صداوسیمای مرکز گیلان اعلام شد

محمدباقر باقرزاده، سرپرست صداوسیمای مرکز گیلان گفت: صداوسیمای مرکز گیلان همزمان با آغاز سال نو مجموعه برنامه‌هایی را برای ایام نوروز ۹۸ تهیه و تدارک دیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، محمدباقر باقرزاده با تشریح برنامه‌های رسانه ملی در گیلان برای ایام نوروز گفت: ویژه‌برنامه‌های مختلفی از سوی شبکه شبکه باران برای نوروز امسال در بخش سیما، صدا و خبر تدارک دیده شده است.

سرپرست صدا و سیمای مرکز گیلان به برنامه‌های نوروزی سیمای مرکز گیلان اشاره و بیان کرد: شبکه باران با ویژه‌برنامه «سوتکا » به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر به استقبال سال جدید می‌رود.

وی با اشاره به برنامه تحویل سال با عنوان «بهار رافا» که از ساعت ۲۳ به مدت ۱۸۰ دقیقه در بخش‌های متنوع و جذاب پخش می‌شود افزود: «گول بهار» هر روز از ساعت ۱۰ به مدت ۹۰ دقیقه، «ترنم بهار » هر شب از ساعت ۲۱ به مدت ۸۰ دقیقه از منطقه آزاد بندر انزلی، «مانگه تاو» به زبان تالشی، «رادوار» با محوریت موسیقی برای مخاطب جوان از دیگر برنامه‌های نوروزی است.

باقرزاده به جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه باران در نوروز اشاره و اعلام کرد: در قالب این جشنواره ۱۸ فیلم بزرگسال و ۱۸ فیلم کودک و نوجوان برای مخاطبان شبکه باران پخش می‌شود.

به گفته وی، سریال طنز «نام نداره»، یادواره شهیدان «املاکی و کریمی » در روزهای نهم و سیزدهم نوروز و پخش زنده «راهیان نور» از دیگر برنامه‌های تولیدی و تامینی شبکه باران در نوروز ۹۸ است.

سرپرست صدا و سیمای مرکز گیلان با اعلام ویژه‌برنامه‌های صدای این مرکز گفت: «مولود کعبه » از ساعت ۱۰ روز ۲۹ اسفند به مدت ۱۲۰ دقیقه به مناسبت میلاد حضرت علی (ع)، «نور افشان » از ساعت ۱۸ به مدت ۱۲۰ دقیقه به مناسبت روز پدر و میلاد حضرت علی(ع)، ویژه تحویل سال با عنوان « هفت‌سین » از ساعت ۲۳ تا ۲ بامداد، « تی تی گل» از ساعت ۹:۲۰ به مدت ۲۰ دقیقه ، « همیشه بهار» از ساعت ۱۰ به مدت ۱۲۰ دقیقه، « ساز نوروز» از ساعت ۱۰ به مدت ۳۰دقیقه، «بنفشه گول » از ساعت ۱۷ به مدت ۱۸۰ دقیقه از برنامه‌های تدارک دیده شده در این معاونت است.

وی اضافه کرد: «نوبهار» از ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه، « آلاچیق پامچال » از ساعت ۹:۴۰ به مدت ۲۰ دقیقه و دو نمایش رادیویی «چاخان » و «در » هر شب از ساعت ۲۲ به مدت ۳۰ دقیقه از دیگر اقدامات صدای استانی برای تعطیلات نوروز است.

باقرزاده، برنامه «نوروز در تالش» را عنوان ویژه‌برنامه رادیو برون‌مرزی تالشی اعلام کرد که در ۱۳ برنامه ۱۰ دقیقه‌ای به بیان آداب و رسوم نوروز در بین تالشان و احیای سنت ایرانی نوروز می‌‌پردازد.

وی با اشاره به فعالیت‌های معاونت خبر مرکز گیلان در نوروز ۹۸ اظهارداشت: تولید گزارش‌های ویژه خبری در زمینه‌های آمادگی گیلان برای پذیرایی از مسافران نوروزی، آئین‌های نوروزی در گیلان، سوغاتی‌های گیلان، بایدها و نبایدهای خانه‌تکانی، امنیت سفر، نظارت بر بازار شب عید، طرح آرامش بهاری، طرح‌های بوم‌گردی فرصتی برای توسعه گردشگری نوروزی در گیلان، نماز و مسافرت، چشم و هم‌چشمی‌ها در آستانه نوروز، تورهای یکروزه، نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک، خانه‌تکانی‌دل و صله‌رحم، ارتباط‌های زنده تلفنی و تلویزیونی با مسئولان و اطلاع‌رسانی مستمر، پوشش اخبار و رویدادهای روزانه نوروز و نیز تولید محتوا در فضای مجازی( صفحه خبرگزاری صدا و سیما در پیام‌رسان‌های داخلی )، ارسال گزارش‌های تولیدی معاونت خبر گیلان به‌طور مستمر برای شبکه‌های سراسری به‌ویژه اخبار ۱۴ و ۲۱ شبکه یک سیما از اقدامات این معاونت در ایام نوروز است.

Share