طی هفته جاری:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان گیلان سفر می‌کند+ برنامه‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سه شنبه ۲۱ اسفند جهت افتتاح پروژه‌ها و بازدید از نمایشگاه دستاوردها در دانشگاه گیلان حضور خواهد یافت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سه شنبه ۲۱ اسفند جهت افتتاح پروژه‌ها و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه گیلان به رشت سفر می‌کند.

همچنین شرکت در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان گیلان به همراه مصطفی سالاری، استاندار گیلان نیز از دیگر برنامه های سفر وی خواهد بود.

گفتنی است دانشگاه گیلان از سال ۱۳۴۶ با عنوان مدرسه عالی بازرگانی فعالیت آموزشی خود را آغاز و در سال ۱۳۵۳ به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسید و در سالهای ۵۵ – ۱۳۵۴ در چارچوب قرارداد بین دولتهای ایران و آلمان غربی سابق، دانشگاه گیلان، تاسیس و از سال ۱۳۵۶ فعالیتهای آموزشی خود را با پذیرش ۱۵۵ دانشجو در ۹ رشته تحصیلی آغاز کرد.این دانشگاه در حال حاضر با ۱۰ دانشکده و یک واحد پردیس و دو پژوهشکده( حوضه آبی دریای خزر و گیلان شناسی) با ۵۹۵ عضو هیأت علمی،حدود ۱۷۰۰۰ هزار دانشجو (حدود ۹ هزار دانشجوی دختر و ۷ هزار دانشجوی پسر) و به عنوان بزرگترین مراکز آموزش عالی در منطقه شمال کشور مشغول به فعالیت های آموزشی و پژوهشی است.

Share