آیت الله فلاحتی در جلسه شورای اداری سیاهکل مطرح کرد:

ورود زمین خواران، کوه خواران، دشت خواران و دریاخواران به گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان به تلاش دشمن در آسیب رساندن به جامعه از طریق مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: مسئولان باید توجه به فرهنگ عمومی را در راس برنامه های خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای اداری سیاهکل با اشاره به قدمت هزار ساله این منطقه، اظهار کرد: نخستین موضوعی که از عوامل شکوفایی و آبادانی هر منطقه ای می شود، همگرایی و وحدت مسئولان است.
وی ادامه داد: اگر هر شهر و منطقه ای از بودجه های کلان دولتی بهره مند باشد اما بین مسئولان وحدت وجود نداشته باشد هیچ پروژه ای به سامان و شکوفایی نمی رسد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه مسئولان در نظام اسلامی سر سفره شهدا نشسته اند، تصریح کرد: عزت و افتخار نظام اسلامی محصول مجاهدت رزمندگان دفاع مقدس بود و آخرین آن شهادت حسین جوینده در روزهای اخیر است.
آیت الله فلاحتی به تلاش دشمن در آسیب رساندن به جامعه از طریق مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: مسئولان باید توجه به فرهنگ عمومی را در راس برنامه ها قرار دهند.

وی ادامه داد: با ایجاد مراکز خوب و شایسته فرهنگی می توانیم به نفع مردم و جامعه استفاده کنیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به محدودیت منابع برای برطرف کردن تمام مشکلات جامعه، بیان کرد: اخلاق شایسته مسئولان در مواجهه با مردم مهم است.
آیت الله فلاحتی در ادامه به ورود زمین خواران،کوه خواران، دشت خواران و دریاخواران به گیلان اشاره کرد و یادآور شد: از حضور سرمایه گذاران که درصدد اشتغالزایی، توسعه تولید و ایجاد فضای مناسب گردشگری در استان هستند استقبال می کنیم اما اجازه ویرانگری فرهنگی در گیلان را نمی دهیم و از دستگاه های نظارتی و قضایی می خواهم در این زمینه دقت لازم را داشته باشند
وی با بیان اینکه شهرستان سیاهکل دارای مشکلات بسیاری است، خاطرنشان کرد: مسئولان و متولیان امر باید به نقاط دوردست توجه داشته باشند.
امام جمعه رشت، خواستار تشکیل اتاق اندیشه ورز به منظور ارائه راهکار برای اشتغال جوانان منطقه شد و اظهار کرد: در هیچ جای دنیا پشت میزی تمام مردم متداول نیست و در تمام بخش ها باید نوآوری وجود داشته باشد.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه کسی که نوآوری نداشته باشد نمی تواند مسئولیت را به خوبی ایفا کند، بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز می توان از ورود گردشگران برای شکوفایی منطقه بهترین بهره را برد.

وی به برداشت بی رویه از بستر رودخانه های گیلان اشاره کرد و افزود: از دستگاه قضا و متولیان امر می خواهم با برداشت کنندگان بی رویه از بستر رودخانه های استان به طور قاطع برخورد کنند.
فرماندار سیاهکل نیز در جلسه مذکور با خوش آمدگویی به نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: سیاهکل دارای قدمت تاریخی است.
محمود صوفی به سابقه ۲۱ ساله شهرستان شدن سیاهکل اشاره کرد و افزود: با توجه طبیعت و جنگل زیبا برخی مواقع به دلیل بعضی سو مدیریت ها شاهد عقب ماندگی این شهرستان هستیم.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه شورای اداری سیاهکل با اشاره به توفیق های نظام اسلامی با توجه به مشکلات موجود اظهار کرد: استکبار ملت ایران را هدف رفته و باید به توانمندی داخلی تکیه کنیم.
ذبیح الله نیکفر با بیان اینکه ۶۰ درصد جمعیت شهرستان سیاهکل روستایی هستند، تصریح کرد: توجه به ارتقای آبادانی سیاهکل موجب مهاجرت معکوس به این شهرستان می شود.
امام جمعه سیاهکل نیز در جلسه مذکور گفت: سیاهکل با توجه به ظرفیت های انسانی و طبیعی محروم واقع شده است.
حجت الاسلام محمدعلی کریمی، نبود مجتمع معرفتی خواهران و برادران و مصلای نمازجمعه را از دیگر کاستی های سیاهکل عنوان کرد.

Share