این کار بدسلیقگی و مغایر با اثربخشی و روح فرهنگی کار است

واکنش دفتر نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای به حکم دادگاه ابوالفضل قدیانی

دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای در واکنش به حکم دادگاه ابوالفضل قدیانی مبنی بر مطالعه و رونویسی از برخی کتاب‌های مرتبط با رهبری با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد: این کار بدسلیقگی و مغایر با اثربخشی و روح فرهنگی کار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در توضیحات دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای آمده است: انتشار آثار مرتبط با رهبر معظم انقلاب برای آشنایی با رأی و اندیشه و نیز زندگی و سیره اخلاقی و اجتماعی معظم‌له است و به کارگیری آن به عنوان مجازات یک مجرم، بدسلیقگی است.

دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب هیچ توصیه ای به دادگاه‌ها جهت مطالعه اجباری آثار رهبر انقلاب توسط محکومان ندارد و این کار را مغایر با اثربخشی‌ و روح‌ کار فرهنگی‌ می‌داند.

گفتنی است قاضی پرونده ابوالفضل قدیانی وی را به رونویسی از سفرنامه‌ رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان اثر رضا امیرخانی کرده است.

همچنین در واکنش به این حکم، رضا امیرخانی، با انتشار متنی در کانال تلگرامی، ضمن انتقاد از این رویه، تاکید کرد اگر قرار است کتاب به فهرست مجازات‌های تکمیلی افزوده شود، بهتر است از مولفان برای این کار اجازه بگیرند.

Share