دست از اسلام بر نمی‌داریم

واکنش حجت‌الاسلام قرائتی به گران شدن گوشت و مرغ

حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در همایشی که به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی در کرمانشاه برگزار شد، گفت: با گران شدن گوشت و مرغ دست از اسلام بر نمی‌داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در همایشی که به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی در کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه تنها کشوری که در دنیا مقابل آمریکا ایستاده ایران اسلامی است، افزود: آمریکایی که در بسیاری کشورهای دنیا رئیس جمهور جابجا می‌کند، توان تعیین یک کدخدا را هم در روستاهای ما ندارد.

وی در ادامه به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: ریشه همه مشکلات اقتصادی کشور به تحریم‌ها بر نمی‌گردد. بخشی از این مشکلات به خاطر حرص و طمع خودمان و بخش‌هایی هم به خاطر مدیریت بد برخی از مسئولین حادث شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه با گران شدن مرغ و گوشت دست از اسلام بر نمی‌داریم، گفت: اگر قرار باشد با سختی‌ها دست از اسلام برداریم که باید حضرت زینب (س) ظهر عاشورا دست از اسلام برمی داشتند.

قرائتی در ادامه با تاکید بر اینکه برای تربیت درست فرزندانمان باید به سراغ قرآن برویم، گفت: با تکیه بر آموزه‌های قرآن می‌توانیم در راستای تربیت اسلامی فرزندانمان گام برداریم.

وی بر اهمیت تدبر در قرآن کریم تاکید کرد و افزود: اگرچه خواندن و حفظ قرآن کریم خوب است، اما هیچ چیز مثل تدبر در قرآن نمی‌تواند در رسیدن انسان به رستگاری نقش داشته باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اشاره‌ای هم به جایگاه نماز در دین مبین اسلام داشت و افزود: نماز کارکردهای خیلی زیادی دارد و انسان را در مسیر سعادت و خوشبختی قرار می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به بی مهارت بودن فارغ‌التحصیلان مدارس و دانشگاه‌ها، بر ضرورت برنامه‌ریزی آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی جهت مهارت آموزی به دانش آموزان و دانشجویان تأکید کرد.

قرائتی از مسئولین آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها خواست تا مهارت آموزی را جایگزین محفوظات کرده و در راستای توانمند کردن دانش آموزان گام بردارند.

Share