مناسبات و همکاری‌های دو کشور در همه سطوح در حال گسترش است

واعظی به وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در سفر به گیلان چه گفت؟

رئیس دفتر رئیس جمهور در دیدار وزیر اقتصاد آذربایجان گفت: تهران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با باکو قایل نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود واعظی روز چهارشنبه در جریان سفر به استان گیلان و در حاشیه افتتاح خط آهن قزوین – رشت در دیدار “شاهین مصطفی یف” وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، تصریح کرد: تهران هیچگونه محدودیتی برای توسعه روابط با باکو قایل نیست و از توسعه روابط دو کشور کاملاً استقبال می‌کنیم و باید تلاش کنیم که روابط پویا و توسعه‌یافته‌ای بین دو کشور برقرار باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه مناسبات و همکاری‌های دو کشور در همه سطوح در حال گسترش است، گفت: امروز با اراده دو دولت تمامی تفاهمات و قراردادها به خوبی و در راستای منافع دو ملت در حال اجرایی شدن است و ضرورت دارد تمامی ظرفیت‌های همکاری را در راستای منافع ملت‌های خود و منطقه فعال سازیم.

دکتر واعظی افتتاح خط آهن قزوین – رشت و آغاز عملیات اجرایی خط آهن رشت – آستارا را روز مهمی در تاریخ همکاری‌های دو کشور توصیف کرد و گفت: آنچه امروز به افتتاح می‌رسد آرزوی قلبی دو طرف بوده است و افتتاح این پروژه در روند توسعه سطح مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور حائز اهمیت است، لذا باید تلاش کنیم این پروژه هر چه سریع‌تر تکمیل و نهایی شود.

شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام و پیام تبریک رئیس جمهور و دولت آذربایجان به دولت و ملت ایران به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، افتتاح خط آهن رشت – قزوین و امتداد آن تا آستارا را یک اقدام تاریخی، حساس و مهم، توصیف کرد و گفت: این خط آهن مهم‌ترین بخش کریدور شمال – جنوب محسوب می‌شود و برای دو کشور و حتی کشورهای منطقه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرد که باکو نیز تمهیدات لازم را به لحاظ اجرایی و اقتصادی برای تکمیل خط آهن رشت – آستارا در نظر گرفته است و امیدواریم هر چه زودتر نهایی شود.

وی همچنین با تقدیر از نقش سازنده دکتر واعظی در روند توسعه روابط تهران – باکو، گفت: مذاکرات سازنده و موثری با سایر مقامهای اقتصادی دولت ایران داشتم و امروز با اقدامات انجام شده، همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در حال توسعه است.

Share