وزیر علوم در گیلان:

واحدهای پراکنده دانشگاهی به شبکه علمی کشور متصل می‌شوند

وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری با تأکید بر لزوم اتصال واحدهای دانشگاهی پراکنده به شبکه علمی کشور گفت: در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌های کشور به شبکه علمی متصل شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم،‌ منصور غلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پیوستن دانشگاه گیلان به شبکه علمی کشور اظهار داشت: شبکه علمی پشتیبان خوبی برای همه دانشگاه‌های سراسر کشور محسوب می‌شود در کاهش هزینه‌های مصرفی آنان تأثیر به سزایی دارد.

وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری دانشگاه گیلان را از مراکز علمی صاحب جایگاه در سطح کشور دانست و عنوان کرد: با توجه به وسعت و تعداد بسیار بالای دانشجویان و رشته‌های دانشگاهی،‌ اتصال دانشگاه گیلان به شبکه پیوسته علمی کشور می‌تواند به ارتقاء هر چه بیشتر سطح آن کمک کند.

غلامی به بازدیدهای امروز خود از قسمت‌های مختلف دانشگاه گیلان که به همراه استاندار گیلان انجام شد اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در این بازدیدهای مشترک پروژه‌هایی به بهره‌برداری رسید که افتتاح مرکز داده‌های علمی دانشگاه برای تأمین شبکه اینترنتی و مبادلات علمی از جمله آن بود.

وی اتصال دانشگاه گیلان به شبکه علمی کشور را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد: امکان استفاده از منابع علمی سایر دانشگاه‌های کشور و ایجاد هم‌افزایی بیشتر بین مجموعه‌های علمی از جمله مهم‌ترین مزایای پیوستن دانشگاه گیلان به این شبکه ملی به شمار می‌رود.

وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری ارتباط دو سویه،‌ تنگاتنگ و متقابل دانشگاه و شبکه علمی کشور و استفاده از اطلاعات مشترک توسط مراکز علمی مختلف را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در حال حاضر اکثر دانشگاه‌های مطرح کشور به شبکه علمی متصل شده‌اند و مابقی نیز در نوبت اتصال قرار دارند.

غلامی از تأمین زیرساخت‌های لازم برای پیوستن دانشگاه‌ها به شبکه علمی کشور توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران سخن گفت و ابراز داشت:‌ تمام تلاش ما در مجموعه وزارت علوم ،‌ تحقیقات و فناوری این است که واحدهای پراکنده دانشگاهی را به این شبکه هماهنگ متصل کنیم.

وی مهم‌ترین مزیت‌ها و کارکردهای پیوستن مراکز علمی و دانشگاه‌ها به شبکه علمی کشور را برشمرد و خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در هزینه‌ها،‌ دسترسی بسیار آسان به منابع اطلاعاتی در سطحی بسیار وسیع‌تر و جمع شدن دانشگاه‌ها تحت لوای یک مرکز قوی از جمله این فواید محسوب می‌شود.

Share