مدیرکل کمیته امداد گیلان:

شناسایی و حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه | شاهد صف وام کارگشایی و کمک هزینه جهیزیه نخواهیم بود

اهرابی با اشاره به اینکه دیگر شاهد صف وام کارگشایی و کمک هزینه جهیزیه نخواهیم بود، گفت: پرداخت وام و جهیزیه به صورت و فوری پرداخت میشود و در تلاش هستیم که سال آینده وام هایی که به مددجویان پرداخت میشود بدون کارمزد باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه خبرنگاران مدد کاران افتخاری هستند، افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) وظیفه دارد افراد بی‌بضاعت در هر منطقه را شناسایی کند و به کمک او برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۱۶ هزار۴۰۰ خانوار را تحت پوشش هستند که از این تعداد ۱۶ هزار نفر هم مقطعی و جزو تبصره ۱۴ مورد حمایت قرار گرفته اند.

اهرابی با اشاره به اینکه امسال هزار و ۷۴۱ کمک هزینه برای جهزیه در ۱۰ ماهه امسال پرداخت شد، افزود: ۷۰۸ نو عروس و۳۸۳ داماد و ۱۳۵ ازدواج مجدد داشتیم در سال ۹۷ مورد حمایت کمیته امداد قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه دیگر شاهد صف وام کارگشایی و کمک هزینه جهیزیه نخواهیم بود، گفت: پرداخت وام و جهیزیه به صورت و فوری پرداخت میشود و در تلاش هستیم که سال آینده وام هایی که به مددجویان پرداخت میشود بدون کارمزد باشد.

اهرابی با تأکید بر سخت شدن شرایط کمیته امداد برای تأمین مسکن، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور کمیته امداد با یک چالش جدی مواجه شده است ولی علیرغم این مشکلات تاکنون ۹۲ میلیارد تومان برای ساخت مسکن هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه مسکن مددجویان تا پایان مرداد ماه تحویل داده خواهد شد، افزود: تاکنون ۲۰۰ مسکن را مدد جویان تحت پوشش این کمیته آماده که تعدادی از این مسکن در ماه اردیبهشت و مابقی تا پایان مردادماه آماده تحویل به مددجویان است.

اهرابی با بیان اینکه در تلاشیم تا در سه سال آینده همه مددجویان دارای مسکن شوند، گفت: اگر مشکل مسکن برای مددجویان حل شود و دارای یک سرپناه برای خود باشند با امید و انگیزه بیشتری به زندگی خود ادامه خواهند داد.

وی به افتتاح مسکن مدد جویان در دهه فجر اشاره کرد و افزود: در دهه فجر ۱۱ میلیارد تومان مسکن افتتاح کردیم که از این رقم ۶۰ میلیارد را دولت کمک کرد و مابقی از کمکهای مردمی و کمیته امدادی بود

این مسئول با بیان این مطلب که ۳ هزار و ۷۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: این زنان دارای خانه اجاره ای هستند و تحت حمایت این کمیته بوده و با تلاش همکاران ما در کمیته امداد هزینه اجاره مسکن این عزیزان تأمین شده است.

وی با بیان اینکه خجالت میکشم که به من بگویند مدیرکل ما خادم مردم هستیم افزود:در ۱۰ ماهه گذشته ۷۲ میلیارد تومان کمک مردمی داشتیم.

اهرابی با بیان اینکه ۳ هزار ۷۰۰ یتیم و ۴ هزار و ۳۶۰ خانواده محسنین در گیلان داریم گفت: از این تعداد یتیم ۲۲ هزار و ۱۷۶ نفر حامی دارند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۷۹۲ کودک دچار سو تغذیه شناسایی شدند، گفت: ۴۵۲کودک زیر پنج سال ماهیانه از سوی علوم پزشکی ۹۲ هزار تومان پرداخت میشود.

اهرابی افزود: در یازده ماه سال جاری ۲۶۳ میلیارد تومان مستمری پرداخت کردیم و ۴۸ میلیارد تومان هم وام قرض الحسنه به مدد جویان پرداخت شد.

وی به جشن نیکوکاری امسال اشاره کرد و افزود: شعار جشن نیکوکاری امسال «عیدی برای همه است» که این جشن از فردا با ۹۴ پایگاه ثابت و ۱۶ پایگاه سیار در استان برگزار خواهد شد.

Share