سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان:

موضوع نماینده ملکان تجاوز نیست، رابطه است که آن هم حکم قطعی ندارد

محمد جواد جمالی نوبندگانی سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلسدرباره اخبار منتشرشده در خصوص صدور حکم سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، اظهار داشت:‌ هنوز این حکم قطعی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمد جواد جمالی نوبندگانی سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس درباره اخبار منتشرشده در خصوص صدور حکم سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، اظهار داشت:‌ هنوز این حکم قطعی نیست.

وی افزود: عرف بر این است که زمانی حکمی برای نماینده‌ای صادر می‌شود، حتماً به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ابلاغ می‌کنند. هیأت رئیسه هم معمولا رونوشتی از این حکم به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ارائه می‌کنند.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد: شایان ذکر است حکم سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی قطعی نیست؛ چراکه حکمی که اعلام شده دارای چند موضوع است.

جمالی نوبندگانی بر همین اساس اضافه کرد: حکم اعلام‌شده هنوز قطعی نیست و آقای خدادادی می‌تواند اعتراض کند همچنین طی حکم آقای خدادادی، ایشان از تجاوز مبرا شده است، یعنی موضوع تجاوز هم مورد تأیید قاضی قرار نگرفته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس موضوعات مذکور است که هنوز این حکم قطعی نشده است و زمانی قطعی می‌شود که خدادادی اعتراضی بکند و مجدد دادگاه تجدیدنظر اعلام نظر و حکم کند.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که مجلس در این چند روز تعطیل بود، احتمالا امروز یا فردا ما باید از این حکم مطلع شده و به دستمان برسد.

جمالی نوبندگانی در پاسخ به این سوال که تا این لحظه هنوز رونوشتی مبنی بر حکم سلمان خدادادی به دستتان نرسیده است،‌ گفت: خیر تا این لحظه چنین موضوعی به دست ما نرسیده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که در صورت تأیید نهایی حکم، روال قانونی آن به چه صورت خواهد بود، عنوان کرد:‌ معمولا هیأت رئیسه حکم را ابلاغ می‌کند اما ما فردا با هیأت رئیسه در این خصوص رایزنی کرده و به اطلاع خواهیم رساند.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان همچنین در پاسخ به این سوال که بر اساس قانون اگر این حکم تأیید شود، چقدر زمان برای اجرای آن لازم است، گفت: این موضوع با قوه قضائیه است. قوه قضائیه یک سیستم به نام اجرائیات قوه قضائیه دارد که احکام این قوه را اجرا می‌کند.

جمالی نوبندگانی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا زمان خاصی برای اجرای این حکم وجود دارد، گفت: اطلاعی ندارم این موضوع در اختیار قاضی و قوه قضائیه است و در اختیار ما نیست.

وی در پاسخ به این موضوع که با توجه به‌ این‌که گفتید طی حکم صادرشده موضوع تجاوز تأیید نشده، پس علت اصلی این حکم چه بوده است، گفت: بله قاضی اشاره کردند که علت حکم تجاوز نبوده است و مصاحبه قاضی مبتنی بر ارتباط بوده است نه تجاوز.

Share