فرماندار شهرستان فومن تاکید کرد

ممنوعیت نصب هرگونه چادر در مکانهای مختلف سطح شهر فومن در ایام نوروز

فرماندار شهرستان فومن از ممنوعیت نصب هرگونه چادر در مکانهای مختلف سطح شهر خبرداد و گفت: شهرداری موظف به اطلاع رسانی و ممناعت از برپایی چادر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان فومن در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان با بیان اینکه برای استقبال از نوروز ۱۰ کمیته تشکیل شده‌است، یادآور شد: دبیری این کمیته‌ها برعهده رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

محمود قاسم نژاد مسوولیت کمیته خدمات حمل و نقل را برعهده ادارات راهداری و راه شهرسازی است، افزود: برای ورود و خروج مسافران در دو مقطع هفته اول و هفته پایانی تعطیلات امکانات حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس تامین شود.

وی در ادامه افزود: مسوولیت کمیته خدمات امداد و نجات بر عهده هلال احمر، کمیته هماهنگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین کمیته برنامه‌ریزی و آمار برعهده معاونت عمرانی فرمانداری است.

قاسم نژاد از تشکیل کمیته انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری خبرداد و افزود: کمیته اسکان و رفاه در کنار کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات و فضای برعهده میراث فرهنگی، کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست برعهده شبکه بهداشت و درمان و کمیته نظارت و تنظیم بازار برعهده صنعت و معدن و کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات برعهده معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری است.

فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه چهار هزار نفر ظرفیت اقامتی ثبت شده داریم، تصریح کرد: هتل‌ها، مراکز بوم گردی، خانه مسافر ها، مهمانپذیرها و مجتمع‌های گردشگری شهرستان آماده پذیرایی از مسافران هستند.

قاسم نژاد همچنین خواستار فعالیت قانونی مسافرکاشانه ها شد و اظهار کرد: هم اکنون ۱۸ دفتر اطلاع رسانی در شهرستان فعالیت دارند که نیاز است به ۳۰ دفتر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در دفاتر اطلاع رسانی بجای استفاده از افراد بازنشسته، باید فرصت را برای جوانان تحصیل کرده و جویای کار مهیا کنیم.

قاسم نژاد از مدارس بعنوان یکی دیگر از ظرفیت های اقامتی شهرستان نام برد و افزود: آموزش و پرورش نسبت به اطلاع رسانی دقیق به جامعه هدف اقدام کند.

فرماندار شهرستان فومن در ادامه ظرفیت اقامتی مدارس هفده گانه، اردوگاه شهید مطهری و ۴ سالن ورزشی را در مجموع یک هزار و ۶۰۵ نفر عنوان کرد.

وی از اداره صمت خواست ضمن تشدید بازرسی ها از واحد های خدماتی و تجاری با همکاری تعزیرات و سایر نهادهای نظارتی نسبت به تامین آرد مورد نیاز برای نانوایی ها بخصوص نانوایی های کشیک اقدام کند.

قاسم نژاد همچنین بر ضرورت اینکه دستگاه های خود پرداز از پول کافی برخوردار باشند تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها باید نسبت به پاکسازی مسیرهای روستایی و شهری اقدام کنند، تصریح کرد: راهداری نیز نسبت به پکسازی و زیبا سازی راه ها اقدام نماید.

قاسم نژاد از راه اندازی دو کمپ ویژه مسافران در کمربندی شهید شکوری و یک نقطه دیگر شهر باهماهنگی نیروی انتظامی توسط شهرداری فومن خبرداد.

فرماندار شهرستان فومن از ممنوعیت نصب هرگونه چادر در مکانهای مختلف سطح شهر خبرداد و گفت: شهرداری موظف به اطلاع رسانی و ممناعت از برپایی چادر است.

قاسم نژاد بر ضرورت برپایی سفره هفت سین و نماد نوروز در مسیرهای ورودی شهرهای فومن، ماکلوان و ماسوله تاکید کرد و گفت: در این نقاط اکیپ های هلال احمر، نیروی انتظامی مستقر می شوند و غرفه های صنایع دستی و عرضه محصولات بومی نیز دایر شود.

وی بر ضرورت چاپ بروشورهای تبلیغاتی جهت معرفی ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی شهرستان تایید کرد و گفت: میتوان با کمک هتلها، مراکز اقامتی و بومگردی، همچنین کارخانه های شهرستان نسبت به چاپ این برشورها اقدام کرد.

گفتنی است در این جلسه هر یک از اعضا گزارش آخرین اقدامات انجام شده و برنامه‌های خود را ارایه کردند.

Share