امام جمعه انزلی: اگر جایگاه بخشداری نیازی نیست آن را حذف کنید

مسئولان به وعده‌هایشان برای رسیدگی به وضعیت استادیوم بندر انزلی عمل کنند

امام جمعه بندر انزلی با انتقاد از عدم رسیدگی به وضعیت استادیوم بندر انزلی گفت: عدم توجه مسئولان استانی و شهرستانی به وضعیت ورزشگاه بندر انزلی باعث شده است تا طرفداران ورزش بندر انزلی برای رئیس جمهور طومار الکترونیکی جمع کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندر انزلی اظهار داشت: خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن کریم انسان‌های مومن را به رعایت تقوا دعوت کرده است.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه توجه به آخرت یکی از مصادیق رعایت تقوا است تصریح کرد: انسان مومن تمام کارهای خود را برای رضای خداوند و جمع کردن توشه آخرت انجام می‌دهد.

وی با اشاره به نزدیک بودن ایام ولادت حضرت زهرا(س) و روز گرامیداشت مقام زن و مادر ابراز داشت: این ولادت بابرکت را به تمامی بانوان و مادران، به ویژه مادران شهدا که الگوی آن‌ها حضرت زهرا(س) آن است تبریک عرض می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با تاکید بر اینکه باید به مقام و منزلتی که اسلام برای بانوان در نظر گرفته با جدیت در جامعه توجه کرد افزود: بخش قابل توجهی از جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند و به همین دلیل اثرگذاری بانوان در جامعه و اصلاح امور بسیار مهم و برجسته است.

امام جمعه بندر انزلی خاطرنشان کرد: صدا و سیما و رسانه‌ها باید در برنامه‌های خود شیوه و سبک زندگی اسلامی را به ویژه در حوزه بانوان به خوبی ترویج کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تشکیل مجموعه امور تربیتی در جامعه خاطرنشان کرد: تشکیل مجموعه امور تربیتی در مدارس از برکات انقلاب اسلامی است اما کم توجهی برخی دولت‌ها به این مجموعه باعث بروز برخی آسیب‌های فرهنگی در حوزه دانش‌آموزی شده و این امر باعث تاسف است.

 شمس‌الدین با اعلام اینکه در حال حاضر تعداد معلمان حوزه‌های دینی و تربیتی در آموزش و پرورش کم است افزود: متاسفانه با توجه به اینکه مقام معظم رهبری اجرای سند ۲۰۳۰ در جامعه را ممنوع کردند اما شاهد هستیم که شیوه مدیریت برخی مدارس در سراسر کشور با این سند مطابق است.

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به انتشار بیانیه “گام دوم انقلاب” توسط مقام معظم رهبری و بیان نکاتی در حوزه اقتصادی تصریح کرد: اقتصاد قوی سبب ایستادگی در مقابل دشمن شده و اقتصاد ضعیف سبب نفوذ دشمن می‌شود‌.

وی با بیان اینکه براساس بیانیه مقام معظم رهبری اقتصاد در جامعه اسلامی هدف نیست خاطرنشان کرد: اقتصاد ابزاری برای تعالی جامعه است اما باید باقدرت و جدیت برای تامین این ابزار تلاش کرد و فرمایش مقام معظم رهبری به معنای کم‌توجهی یا بی‌توجهی به این حوزه نیست.

شمس‌الدین با اشاره به تشریح عوامل عدم موفقیه نظام اسلامی در حوزه اقتصادی توسط مقام معظم رهبری گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، پیگیری و تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه عموم جامعه به ویژه جوانان باید هوشیار باشند که برای رفع مشکلات اقتصادی به آن ها نشانی غلط ندهند افزود: اینکه برخی افراد راه حل مشکلات کشور را ارتباط با کدخدا تلقی می‌کنند نادرست و غلط است.

وی وجود عیوب ساختاری و ضعف مدیریتی را دو عامل عدم موفقیت کشور در حوزه اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: وابسته بودن اقتصاد کشور به فروش نفت، یکی از عیوب ساختاری اقتصاد کشور است.

 شمس‌الدین با اعلام اینکه ورود دولت به برخی حوزه‌ها مانند خودروسازی و فوتبال یکی دیگر از عیوب ساختاری کشور در حوزه اقتصاد است گفت: دولت باید اجازه دهد تا بخص خصوصی در چنین بخش‌هایی ورود کرده و کار کند.

امام جمعه بندر انزلی با اعلام اینکه مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی کشور به جای نگاه به خارج باید به ظرفیت‌های داخلی توجه کنند تصریح کرد: در حال حاضر در کشور ژاپن ۵۰۰ هزار کارمند دولتی وجود دارد اما در کشور ما ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کارمند دولتی وجود دارد و این گستردگی بیش از اندازه دولت به اقتصاد آسیب می‌زند.

وی با انتقاد از ضعف مدیریتی کشور در حوزه اقتصادی و تامین معیشت مردم اظهار داشت: اینکه در حال حاضر شاهد هستیم اقلام مورد نیاز مردم مانند نان تامین نمی‌شود نشانه از ضعف مدیریتی کشور است.

شمس‌الدین با انتقاد از عدم رسیدگی مسئولان استان گیلان و شهرستان بندر انزلی به وضعیت گلزار شهدای بندر انزلی افزود: طی چهارسالی که من در انزلی هستم چند استاندار و فرماندار تغییر کرده است و همه هم قول رسیدگی به وضعیت گلزار شهدا را دادند اما هیچ کدام عملی نشده است.

امام جمعه بندر انزلی با انتقاد از عدم رسیدگی به وضعیت استادیوم بندر انزلی خاطرنشان کرد: عدم توجه مسئولان استانی و شهرستانی به وضعیت ورزشگاه بندر انزلی باعث شده است تا طرفداران ورزش بندر انزلی برای رئیس جمهور طومار الکترونیکی جمع کنند.

وی با بیان اینکه بندر انزلی یکسال است که بخشدار ندارد ابراز داشت: اگر این جایگاه برای پیشبرد امور بندر انزلی لازم است باید از سیاسی‌کاری برای انتخاب بخشدار پرهیز کرد و اگر هم نیاز نیست، چنین جایگاهی را جمع کنند تا بدانیم باید چه تصمیمی برای شهر بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با انتقاد از وجود برخی معضلات دیگر در شهرستان بندر انزلی عنوان داشت: متاسفانه اخیراً شاهد هستیم که شهرستان بندر انزلی دادستان هم ندارد و ایشان از شهرستان رفته‌اند.

Share