فرماندار آستارا مطرح کرد:

مردم آستارا شرایط نامناسبی به لحاظ درمانی دارند | احیای گذر مرزی مطالبه مرزنشینان آستارا است

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا اظهار داشت: دومین مشکل آستارا را محرومیت تنها بیمارستان این شهرستان با ۱۳۳ تختخواب است و حتی پزشک متخصص نیز در فقر امکانات به سر می‌برد و مردم شرایط نامناسبی را به لحاظ درمانی دارند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار آستارا در دیدار مردمی وزیر اطلاعات با مردم این شهرستان، کوشش‌های دولت را در کاهش فشارهای اقتصادی رهنمود گرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و گفت: مردم آستارا از دولت انتظار دارند علی‌رغم تمام زحمات برخی مشکلات مهم این شهرستان را برطرف کنند.

حسن رستم‌زاد پیگیری گذر مرزی مرزنشینان را یکی از خواسته‌های مردم از دولت عنوان کرد و افزود: این مسئله یکی از مهمترین خواسته‌های مردم آستارا است زیرا این طرح در گذشته باعث رونق اقتصادی زندگی مردم این شهرستان می‌شد.

مردم آستارا شرایط نامناسبی را به لحاظ درمانی دارند

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا همچنین ادامه داد: دومین مشکل آستارا را محرومیت تنها بیمارستان این شهرستان با ۱۳۳ تختخواب است و حتی پزشک متخصص نیز در فقر امکانات به سر می‌برد و مردم شرایط نامناسبی را به لحاظ درمانی دارند.

وی اتصال راه آهن آستارا را به رشت از دیگر مسئله‌های دارای اهمیت برای مردم آستارا دانست و تأکید کرد: اتصال راه آهن آستارا-آستارا به خط ریلی رشت-قزوین باعث رونق اقتصادی منطقه و تبادل اقتصادی کشور از طریق کریدور شمال جنوب می شود.

فرماندار آستارا افزود: ارتقای سطح امنیتی و انتظامی و ارتقای گمرک آستارا در مقابله با قاچاق کالا، تجهیز فاضلاب بخش آستارا، تکمیل پروژه سد لاستیکی برای تامین آب کشاورزی و آب شرب شهرستان، تکمیل پروژه زمین ورزشی فوتبال آستارا، تأمین و استقرار هلیکوپتر امداد و نجات با توجه به فاصله آستارا تا مرکز استان و فرودگاه، تعریض جاده آستارا به اردبیل و چهار بانده کردن آن و تامین اعتبارات برای دسترسی به راه شهرک صنعتی از مهمترین خواسته‌های مردم آستارا از دولت محترم برای رفع مشکلاتشان است.

رستم‌زاد مرز آستارا را یکی از امن‌ترین مرزهای کشور عنوان کرد و گفت: مردم مرزنشین آستارا تشریف فرمایی رئیس‌جمهور به دیار سبز گیلان را به فال نیک گرفته و امیدواریم که حضور وزیر محترم اطلاعات در آستارا مایه خیر و برکت باشد.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتها الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share