مدیرعامل آبفای گیلان با حضور در تحریریه دیارمیرزا:

لزوم توجه به صرفه‌جویی و مصرف تدریجی آب| فشار آب در بافت مرکزی رشت افزایش می‌یابد

حسینی با اشاره به نزدیکی به بهار و شروع سال جدید، گفت: سنت خانه‌تکانی سبب مصرف آب زیادی می‌شود و از مردم می‌خواهیم که ضمن صرفه‌جویی از مصرف آب، مصارف خود را به صورت تدریجی انجام دهند و به روزها و ساعت‌های پایانی موکول نکنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محسن حسینی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به اینکه ۹۹.۹۳ درصد جمعیت شهری استان گیلان تحت پوشش آب شهری هستند، گفت: ۱۳ واحد تصفیه‌خانه، ۲۱۷ حلقه چاه و ۱۶ دهنه چشمه در گیلان داریم که مجموع اینها سبب تأمین آب یک میلیون و ۶۴۰ هزار نفر مصرف‌کننده می‌شود.

حسینی گفت: آحاد مشترکین ما در استان گیلان ۶۸۵ هزار نفر است و حجم مخازن در حال بهره‌برداری نیز ۳۸۵ هزار مترمکعب است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید آب در استان ۵ هزار و ۱۰۰ لیتر در ثانیه است، تصریح کرد: ما برای ایام منتهی به عید نوروز از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کنیم و میزان تولید آب را به شش هزار لیتر در ثانیه می‌رسانیم.

مدیرعامل آبفای گیلان در ادامه طول شبکه توزیع آب گیلان را ۵ هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: امسال با تلاش‌هایی که انجام دادیم توانستیم چندین کیلومتر خط انتقال شهر رشت را افزایش دهیم.

حسینی با اشاره به نزدیکی به بهار و شروع سال جدید، گفت: سنت خانه‌تکانی سبب مصرف آب زیادی می‌شود و از مردم می‌خواهیم که ضمن صرفه‌جویی از مصرف آب، مصارف خود را به صورت تدریجی انجام دهند و به روزها و ساعت‌های پایانی سال موکول نکنند.

مدیرعامل آبفای گیلان برگزاری جشنواره من مراقب آب هستم، جشنواره نخستین واژه آب با همکاری آموزش و پرورش و سازمان‌های مردم نهاد، برپایی نمایشگاه نقاشی دانش آموزی، بازدید از تصفیه‌خانه آب گیلان جهت آشنایی نحوه تصفیه آب، برگزاری همایش بانوی آب با هدف آموزش بانوان جهت استفاده بهینه آب با حضور ۸۰۰ بانوی گیلان از اقدامات فرهنگی آبفای گیلان بود.

حسینی همچنین در پایان به پویش «#من_مراقب_آبم» اشاره کرد و افزود: ما مخالف خانه‌تکانی مردم نیستیم اما امیدواریم استفاده بهینه از مصرف آب صورت گیرد.

مدیرعامل آبفای گیلان در ادامه با اشاره به افت فشار آب در سال گذشته اظهار کرد: به‌دلیل اینکه مردم در روزهای پایانی سال و بصورت همزمان آب زیادی را مصرف کردند دچار افت فشار آب در برخی نقاط استان شدیم و در سال جاری با تحلیل تماس‌های سال گذشته و پیدا کردن نقاطی که دچار افت فشار بودند آنها را شناسایی و مشکلات را برطرف کردیم.

حسینی گفت: پروژه‌ای را از طالقانی در شهر رشت تا سبزه میدان انجام دادیم که طی دو روز آینده بهره‌برداری می‌شود که سبب افزایش فشار آب در بافت مرکزی شهر رشت می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه خط انتقال‌ سه هزار لاکان به فلکه گاز داریم که سبب افزایش فشار در مسکن مهر و معلولین‌ رشت خواهد شد، اظهار کرد: به زودی خط انتقال جنوب شهر رشت شروع به کار می‌کند.

 

Share