بازدید مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور از آستارا

طرح حق مرزی برای مرزنشینان بندر آستارا | خبرهای خوبی برای مردم آستارا در راه است

مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری و عضو کارگروه ویژه مرزهای مجاز به همراه مسئولان شهرستانی از زیرساخت های مرزی شهرستان بندر آستارا بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سعید جلالی مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور در قالب سفری برای بررسی حق مرزی مرزنشینان شهرستان آستارا از مرز کشورمان در این نقطه بازدید کرد.
دکتر سعید جلالی در آستارا هدف از این سفر را بررسی موارد تقسیماتی دانست و گفت: عمده درخواست برای این سفر حق مرزی مرزنشینان آستارایی بوده و ملاحظات مرز بین المللی در منطقه مرزی آستارا هدف این سفر است.

جلالی بازدید از مرزها را برای طرح در کارگروه مرزی کشور مهم دانست و بیان کرد:پیرامون همین بحث بررسی این مورد در دستور کار قرار گرفته و بر اساس مشاهدات این مورد در کارگروه مطرح خواهد شد.

جلالی مرزنشینان کشورمان را به نسبت فرصت ها و تهدیدها دارای حقوقی عنوان و تصریح کرد: مرزنشینان کشور در سه گروه تقسیم بندی می‌شوند که گروه الف (نقاط دارای حق مرزی کامل)، ب (نقاط دارای بخشی از حقوق مرزی) و ج (حداقل حقوق مرزی) را شامل می‌شوند که از این رو مرز آستارا به عنوان پیشانی شمال غرب ایران باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری اولویت دولت را بررسی کارشناسانه موضوعات و قائل شدن حق برای مردم دانست و افزود: دستور وزیر محترم کشور بررسی مسائل و مشکلات مردم توسط مدیران از نزدیک بوده و در صورت ابهام در قانون تفسیر آن به سمت مردم می باشد.

وی پس از بازدید از نقاط مرزی آستارا گفت: بنده قطعاً سخنان مردم این شهرستان را در کارگروه مرزی کشور خواهم گفت و این به تصمیم‌گیری در این مورد قطعاً کمک خواهد کرد.

جلالی نتیجه بازدید امروز را تاثیرگذار دانست و گفت: انشاالله در آینده خبرهای خوبی برای مردم آستارا در این زمینه به امید خدا خواهیم داشت.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتها الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share