با حضور در دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران رشت

صرف ناهار آیت‌الله فلاحتی در جمع دانشجویان | لزوم حمایت از جوانان پس از فارغ التحصیلی

نماینده ولی فقیه در گیلان رشد دانش بشر در طول تاریخ را در سایه پژوهش عنوان کرد و گفت: آموزش در سایه پژوهش می تواند توسعه محور و کارآفرین باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در جمع روسا، اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان این دانشگاه را معروف به نسل سوم دانشگاه دانست و اظهار کرد: آموزش در سایه پژوهش می تواند توسعه محور و کارآفرین باشد.

وی رشد دانش بشر در طول تاریخ را در سایه پژوهش عنوان کرد و افزود: دانش معلول پژوهش پژوهشگران بوده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شیوه های متداول در دانشگاه ها پاسخگوی تمام نیازهای جامعه نیست، تصریح کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای کارآفرین هستند و خروجی این دانشگاه برای متولیان جامعه دردسر آفرین نیست.

آیت الله فلاحتی، خواستار آشنایی مربیان و مدرسان دانشگاه فنی و حرفه ای با دانش رایج عملی روز شد و بیان کرد: آنچه جوان در میدان عمل و زندگی مادی نیاز دارد باید فراهم شود.

وی به پیام نورانی مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هدف انقلاب مال اندوزی نیست اما ثروت می تواند جامعه را مقتدر و توانمند کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه روابط اجتماعی مردم در استان های مختلف گوناگون است، خاطرنشان کرد: می طلبد دانشگاه ها در مرحله پژوهش و ترویج صنایع مختلف به بومی بودن طرح ها و تولیدات استان ها توجه داشته باشند.

آیت الله فلاحتی، بر رصد مسائل جوانان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه تاکید کرد و یادآور شد: رصد مسائل فارغ التحصیلان برای اشتغال مهم محسوب می شود زیرا جوان متوجه می شود رها نشده است.

وی با بیان اینکه نسبت به دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور رغبت ایجاد شده است، اظهار کرد: جامعه متوجه شده دانشگاه فنی و حرفه ای کارآفرین است.

لزوم حمایت از جوانان پس از فارغ التحصیلی

امام جمعه رشت همچنین در جمع دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران رشت دانشجویان را امیدهای آینده جامعه عنوان کرد و گفت: موفقیت در زندگی انسان ها نیازمند تلاش مستمر است.

وی با اشاره به اینکه ادامه روند تقلیدی نمی تواند سبب رشد باشد، بیان کرد: در بلندمدت کسی می تواند رشد کند که تلاش مستمر داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان اراده و پشتکار را سبب رشد انسان عنوان کرد و افزود: تلاش مستمر در انجام امور حائز اهمیت است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای کارآفرین است، تصریح کرد: دانشگاه ها باید پس از فارغ التحصیلی دانشجویان از آنها حمایت کنند.

وی ادامه داد: والدین و مربیان باید جوانان را طوری تربیت کنند تا بتوانند روی پای خود بایستند و خلاقیت داشته باشند.

امام جمعه رشت بر کارآفرینی جوانان پس از فارغ التحصیلی تاکید کرد و یادآور شد: دانشجویان هنگام تحصیل باید دانش را به خوبی فرا گیرند.

تحصیل ۷ هزار و ۷۰۰ دانشجو در ۷ مرکز دانشگاهی فنی و حرفه ای گیلان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه آموزش های مهارتی نقش بی بدیلی در اشتغال دارد، اظهار کرد: پذیرش یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور از طرح های دولت در برنامه ششم توسعه کشور است.

رسول شمشادی به تحصیل ۷ هزار و ۷۰۰ نفر دانشجو در هفت مرکز دانشگاهی فنی و حرفه ای گیلان اشاره کرد و افزود: یک مرکز دخترانه فنی و حرفه ای در استان وجود دارد.
وی از تلاش برای ایجاد دانشگاه فنی و حرفه ای دختران در شرق و غرب گیلان خبر داد و بیان کرد: مدیریت آموزش های مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه ای براساس نیاز استان مدیریت می شود.

صرف ناهار دانشجویی آیت الله فلاحتی در سالن غذاخوری دانشگاه شهید چمران رشت

آیت الله رسول فلاحتی امروز از بخش های مختلف دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران رشت بازدید و از نزدیک با توانمندی ها و مشکلات این دانشکده آگاهی پیدا کرد.
سخنرانی در جمع روسا، اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان و سخنرانی در جمع دانشجویان دانشکده فنی حرفه ای شهید چمران رشت از جمله برنامه های امام جمعه رشت در بازدید مذکور بود.
آیت الله فلاحتی در ادامه بازدید مذکور پس از اقامه نماز ظهر و عصر در دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان با حضور در جمع صمیمی دانشجویان، نهار را با دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران رشت صرف کرد.

Share