در ادامه رقابتهای لیگ برتر

شکست شاگردان علی کریمی در مشهد | وضعیت سپیدرود همچنان بحرانی است

شاگردان یحیی گل محمدی با ارائه یک بازی برتر نسبت به سپیدرود رشت توانستند با دو گل به برتری رسیده و موقتا هم امتیاز با سپاهان در رده دوم جدول قرار بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پدیده شهر خودرو که دومین بازی خانگی خود را در نیم فصل دوم برگزار می‌کرد توانست به مانند استقلال خوزستان، سپیدرود را هم شکست داده و موقتا به رده دوم جدول برسد. نکته جالب توجه در این بازی خلق موقعیت‌های فراوان توسط شاگردان گل محمدی بود که تنها دو گل برای آن‌ها داشت. از طرفی دیگر شاگردان کریمی هم در دومین بازی خارج از خانه این فصل بعد از سپاهان به دیگر تیم بالای جدول یعنی پدیده باختند تا وضعیت بحرانی را در انتهای جدول تجربه کنند

شرح گل:

پدیده شهر خودرو یک سپیدرود رشت صفر (دقیقه ۴۰- یونس شاکری): پدیده که اکثر حملات خود را بر اساس سانتر از جناحین انجام می‌داد در دقیقه ۴۰ توسط آقاجانپور صاحب موقعیت شد و این بازیکن توپ را به داخل محوطه جریمه ارسال کرد و یونس شاکری با ضربه سر اولین گل را برای تیمش به ثمر رساند.

پدیده شهر خودرو دو – سپیدرود رشت صفر (دقیقه ۸۰- یونس شاکری): پدیده در یک ضد حمله صاحب موقعیتی شد و کمک داور مسابقه طی یک تیزهوشی از اعلام زودهنگام آفساید خود داری کرد تا بهنام برزای به محوطه جریمه نفوذ کند و در ادامه با یک پس در عمق برای شاکری باعث شد تا این مهاجم با یک بغل پای دقیق دبل کرده و میزبان را به گل دوم برساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۲- یک موقعیت در پشت محوطه جریمه به وجود آمد که شوت پای چپ قاسمی نژاد در اختیار ملکی قرار گرفت.

دقیقه ۳- محمد قاسمی نژاد در دومین حمله پیاپی از سمت راست سانتری را به محوطه جریمه انجام داد که ضربه سر شاکری از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۳- شوت خطرناک و پای چپ امیر منصوریان از کنار دروازه پدیده به بیرون رفت.

دقیقه ۱۵- پدیده‌ای‌ها با انجام یک کار تاکتیکی از سمت چپ سانتری را به محوطه جریمه انجام دادند و شاکری توپ را با سینه برای اکبر صادقی کنترل کرد و شوت خطرناک این بازیکن توسط دفاع حریف برگشت داده شد.

دقیقه ۱۹- باز هم قاسمی نژاد از سمت راست ارسالی را به محوطه جریمه انجام داد که ضربه سر شاکری با اختلاف کمی به اوت رفت.

دقیقه ۴۹- سپیدرودی‌ها پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه آزاد شدند که شوت سنگین شیخ سلیمانی به دیوار دفاعی برخورد کرد.

دقیقه ۵۵- روما چاچوا از سمت راست سانتری را به محوطه جریمه انجام داد که ضربه سر خطرناک غلامی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰- باز هم محمد آقاجانپور از سمت راست ارسالی را به محوطه جریمه انجام داد که ضربه سر یونس شاکری را شیخ سلیمانی از روی خط به کرنر فرستاد.

دقیقه ۶۵- مسعود ریگی تا پشت محوطه جریمه پیش رفت که شوت از راه دور او را ملکی به کف دست به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۲- شاگردان کریمی از سمت راست ارسالی را به محوطه جریمه انجام دادند و غلامی از اشتباه گلر پدیده استفاده کرد و با ضربه سر توپ را در اختیار شنانی قرار داد که شوت این بازیکن از بالای دروازه خالی میزبان به بیرون رفت.

دقیقه ۷۶- شوت محکم قاسمی نژاد از پشت محوطه جریمه از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۴- پیام صادقیان از پشت محوطه جریمه سانتری را به محوطه ۱۸ قدم انجام داد که به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

دقیقه ۸۸- باز هم امین قاسمی نژاد اما اینبار از داخل محوطه جریمه شوت محکمی را به سمت دروازه شلیک کرد که توپ پس از برخورد با دست ملکی راهی کرنر شد.

شرح بازی: 

پدیده که بازی قبل را با بدشانسی برابر صنعت نفت آبادان با نتیجه مساوی به پایان رساند برای جبران این نتیجه و شکست برابر پرسپولیس در جام حذفی پا به این میدان گذاشت. از همان ابتدا تاکتیک تیم میزبان استفاده از جناحین و ضربه زدن به سپیدرود از طریق نقطه ضعفش بود. همین هم شد و چند موقعیت برای پدیده به دست آمد تا در دقیقه ۴۰ یونس شاکری طاق دروازه ملکی را فرو ریخت و میزبان برنده به رختکن رفت. با شروع نیمه دوم در دقایق ابتدایی مسابقه در میانه میدان جریان داشت تا اینکه میزبان رفته رفته نبض بازی را در دست گرفت و اینبار استفاده از شوت را در دستور کار قرار داد. تا اینکه در دقیقه ۸۰، بهنام برزای پنج دقیقه بعد از ورودش از تیزهوشی کمک داور استفاده و نفوذی را به محوطه جریمه انجام داد و با ارسال یک پاس در عمق، شاکری را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این مهاجم دبل کرده و اختلاف را به عدد دو برساند.

بهترین بازیکن: یونس شاکری

رفتن خلعتبری باعث شد تا یحیی گل محمدی از این مهاجم در کنار مهدیخانی بیشتر استفاده کند. به خصوص در این مسابقه که سانتر از جناحین در دستور کار کادر فنی پدیده قرار گرفته بود و برنامه ویژه‌ای برای آن داشتند. شاکری در نیمه اول با جایگیری درست در بین دفاع سپیدرود از سانتر خوب مدافع تیمش استفاده و با ضربه سر گل اول را ثبت کرد. او در نیمه دوم هم به سرعت خود را به محوطه جریمه رساند تا از ضد حمله تیمش استفاده کند و در نهایت همین هم شد و شماره ۶۰ میزبان از پاس عالی برزای، گل دوم تیمش را حاصل کرد.

در حاشیه

*در اقدامی جالب توجه بازیکنان سپیدرود با پیراهنی سراسر سفید و بدون هیچ اسپانسری در این دیدار حساس حاضر شده‌اند.

*امیر منصوریان که در ابتدای فصل عضو تیم پدیده بود، حالا با پیراهن سپیدرود برابر تیم سابقش قرار گرفته است.

*مسئولان باشگاه پدیده این بازی را رایگان اعلام کرده بودند و به همین علت استقبال بسیار خوبی توسط تماشاگران مشهدی به عمل آمده است.

*محمد قاسمی نژاد که یکی از بازیکنان خوب پدیده در نیمه اول بود به علت مصدومیت قبل از سوت پایان ۴۵ دقیقه اول زمین مسابقه را ترک و جای خود را به سعید صادقی داد.

Share