زنده شدن امید در آب بندان عینک:

شهرداری به دنبال منفعت مالی در اجرای پروژه های آب بندان عینک نیست

رییس شورای اسلامی شهر رشت در چهارمین روز از اسفند ماه پس از جلسه انتخاب شهردار، به جهت بررسی و حل موانع بهره برداری از آب بندان عینک و کانال ژ۵ به اتفاق معاونت خدمات شهر شهرداری، ریاست سازمان سرمایه گذاری و دیگر مدیران شهرداری به دیدار مدیر عامل آب منطقه ای رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  رییس شورای اسلامی شهر رشت در چهارمین روز از اسفند ماه پس از جلسه انتخاب شهردار، به جهت بررسی و حل موانع بهره برداری از آب بندان عینک و کانال ژ۵ به اتفاق معاونت خدمات شهر شهرداری، ریاست سازمان سرمایه گذاری و دیگر مدیران شهرداری به دیدار مدیر عامل آب منطقه ای رفت.

رییس شورای اسلامی شهر رشت با تبریک به مهندس خرمی بابت انتصاب اشان به عنوان مدیرعاملی آب منطقه ای اظهار داشت: مهندس خرمی از جمله جوانانی هستند که در عین جوانی تجربه های فراوانی را نیز کسب نموده اند و این دو حسن جوانی و تجربه در هر عرصه ای به عنوان دو بال می تواند آن مجموعه و حوزه را به پیش برد اهداف برساند.
سید امیر حسین علوی با اشاره به جلسات سال ۹۲ با مدیر عامل آب منطقه ای اظهار نمود: در سال ۹۲ در پی جلسات و مذاکرات که با آب منطقه ای داشتیم به توافقات خوبی رسیدیم.
وی مشکلات حل نشده آب بندان عینک را به مانند بغضی در گلوی شهر دانست و افزود: شهرداری تلاش فراوانی را برای حل مشکلات مربوط به آب بندان دارد و در این هدف خود نیز مصر است و در همین راستا مشوق های مناسب از جمله بخشودگی عوارض برای پروژه های مربوط به این آب بندان را پیش بینی نمود ولی برخی از موانع حقوقی در استفاده از پهنه آبی این محدوده باعث شده سرمایه گذاران منتظر مشخص شدن این شرایط باشند.
رییس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تاثیر مثبت آب بندان عینک بر روی کل شهر و شهروندان افزود: شهرداری به دنبال منفعت مالی در اجرای پروژه های آب بندان عینک نیست و در این مسیر به دنبال فراهم نمودن شرایط مناسب برای سرمایه گذاران و فراهم نمودن شرایط استفاده بهینه مردم از ظرفیت های این محدوده می باشد
مدیر عامل آب منطقه ای گیلان نیز با اشاره به مشکلات حقوقی آب بندان عینک تصریح نمود: در خصوص آب بندان عینک ارگان های مختلفی مدعی بودند و در همین راستا سازمان بازرسی استان، آب منطقه ای را به عنوان متولی این آب بندان معرفی نمود.
وحید خرمی با اشاره به ظرفیت های این آب بندان افزود: از جمله حسن های این آب بندان اتصال آن به سپیدرود میباشد که بر این اساس آب تالاب را میتوان همیشه تامین نمود.
وی اصلی ترین دغدغه آب منطقه ای در این حوزه را حفظ محیط زیست و اکوسیستم منطقه دانست.
در پایان مقرر شد بر اساس ماده ۹ شیوه نامه ساماندهی آب بندان ها و تالاب های استان سرمایه گذار بر اساس فراخوان مشخص شود.
در ادامه در خصوص حل مشکلات و مسئله جاده کانال ژ۵ و راهکارهای اجرایی پروژه گفتگو و بررسی شد.
Share