فرمانده سپاه قدس گیلان:

سپاه دولت دوم نیست، رفع‌کننده تهدیدهاست و خود را مکلف به رفع مشکلات می‌داند

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه هدف انقلاب اجرای عدالت در کشور بود گفت: سپاه دولت دوم نیست بلکه سپاه در همه اموری که مشکلات وجود دارد و انقلاب را تهدید می‌کند گام برمی‌دارد و در رفع محرومیت‌زدایی اهداف خود را به عمل می‌رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، سردار محمد عبدالله پور در مراسم آغاز عملیات اجرایی دو هزار و ۴۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی سپاه قدس گیلان در سالن اجتماعات نیروی انتظامی رشت با اشاره به برنامه‌های بسیج و سپاه در گام دوم انقلاب اظهار کرد: سپاه در جنبه محرومیت‌زدایی با شدت و حدت بیش‌ازپیش گام برمی‌دارد و خود را مکلف به رفع مشکلات جامعه می‌داند.

وی با تأکید بر نقش سپاه مبنی بر حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: پاسداری از انقلاب که از دستورات امامین انقلاب است باید با هر تهدیدی مقابله کند و حفاظت از آرمان‌های انقلاب را در دستور کار خود قرار دهد.

فرمانده سپاه قدس گیلان مشکلات سایبری و فضای مجازی را یکی از تهدیدات امروز کشور دانست و افزود: انفعال در مقابله با تهدیدها ازجمله فضای مجازی و سایبری غیرقابل‌پذیرش است لذا سپاه خود را مکلف می‌داند تا در این حوزه نیز ورود کرده و با تهدیدات آن مقابله کند.

وی با اشاره به تهمت‌هایی مبنی بر جناحی بودن سپاه گفت: سند ۴۰ ساله انقلاب گواه است که هیچ جناحی با سپاه خوب نبوده و خیلی‌ها می‌گویند که سپاه بعضی‌ها را رئیس‌جمهور کرده است بعدها دیده‌شده همان‌ها نیز در مقابل سپاه جبهه‌گیری کردند لذا در مقابل این صحبت‌ها باید بگوییم خط سپاه خط رهبری و انقلاب است، اگر تفکر برخی از رؤسای جمهور نزدیک به ما باشد دلیل بر جناحی بودنِ سپاه و یا حمایت از شخص خاصی نیست بلکه سپاه خود را حافظ آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌داند.

عبدالله پور با تأکید بر اینکه ما به نظامِ امت و امام معتقدیم گفت: ما در عرصه سیاسی نمی‌توانیم تماشا کنیم هر بلایی سر انقلاب بیایید چرا که ما نمی‌توانیم و نباید تماشاگر مشکلات باشیم از این‌رو، آتش به اختیار کار فرهنگی تمیز با رعایت قوانین را در دستور کار ما قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به وجود فقر و فاصله طبقاتی در کشور بیان کرد: ما نباید بگذاریم محرومیت در کشور نهادینه شود و با وجود اینکه ساختار اداری کشور جوابگو رفع فقر و رفع فاصله طبقانی نبوده، باید دست‌به‌کار شده و فعالیت جهادی انجام دهیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش ارزشمند عشایر و روستاییان در کشور گفت: سپاه اگر ببیند در حق اقشاری مانند روستائیان، عشایر و چوپانان بی‌عدالتی صورت می‌گیرد نمی‌‌تواند منفعل بوده و اقدامی نکند.

عبدالله‌پور با تأکید بر اینکه هدف انقلاب اجرای عدالت در کشور بود افزود: سپاه دولت دوم نیست بلکه سپاه در همه اموری که مشکلات وجود دارد و انقلاب را تهدید می‌کند گام برمی‌دارد و در رفع محرومیت‌زدایی اهداف خود را به عمل می‌رساند.

وی با اشاره به تهدیدات دشمن در بنزین و حضور سپاه در رفع مشکل پالایشگاه بیان کرد: وقتی سپاه شاهد تهدید دشمن در مسئله بنزین علیه ملت ایران شد نتوانست ساکت بنشیند و برای رفع مشکلات بنزین پالایشگاه درصد به عمل آمد تا گرهی از این مشکل باز شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اگر بسیجی و سپاهی در برابر مشکلات منفعل شود یعنی در رسالت پاسداری دچار مشکل شده است اظهار کرد: بسیاری از محرومین در استان گیلان از داشتن خانه محروم هستند و مشکلات زیادی را تحمل می‌کند از طرفی در استان نزدیک به ۶ هزار معلول وجود دارد که هنوز مستأجر هستند و این مشکل بر مشکلات دیگرشان افزوده است.

عبدالله پور با تأکید بر اینکه نمی‌شود تنها منتظر دولت‌ها نشست بیان کرد: نقش سپاه سازمان‌دهی مردم در انجام کارهای بزرگ و رفع مشکلات کشور است ازاین‌رو، اقدام سپاه در سازمان‌دهی مردم برای حل مشکلات موجود نتایج بسیار خوبی در جامعه به بار آورده است.

وی با بیان اینکه درگیری و نزاع به نفع مردم نیست بیان کرد: ما باید با ظرفیت مردم مشکلات را برطرف کنیم براین اساس باافتخار می‌گوییم که در سال گذشته مردم ۳۰ میلیارد تومان برای حل مشکل مسکن محرومین هزینه کردند و این پتانسیل در هیچ سازمان دیگری وجود ندارد.

عبدالله پور با تأکید بر اینکه برای ساخت بسیاری از خانه‌های مردم، نیروهای جهادی از رودخانه‌ها عبور کرده و مصالح می‌بردند افزود: خدا را شکر می‌کنیم که چهره گیلانی همچون سردار حزنی گمنام و بی‌صدا در سطح کشور اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده است لذا معتقدم افتخارات سردار حزنی به سبب خدمتی است که به مادر بزرگوارشان دارند چراکه ساختن منزل برای محرومین افتخار بزرگی است که نصیب این چهره بزرگوار گیلانی در سطح کشور شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان از گروه‌های جهادی تقاضا می‌کنم که مشکلات مردم هر محله را شناسایی کنند گفت: نباید نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت بود بلکه باید با نگاهی انقلابی به جهادی در رفع مشکلات و معضلات مردم برای از بین بردن فقر و محرومیت‌زدایی گام‌های بزرگی برداشت.

در انتهای این مراسم از چهره‌های برتر جهادی پایگاه‌های بسیج در حوزه‌های مختلف سپاه قدس گیلان قدردانی شد و از سردار حزنی به‌عنوان یک چهره گیلانی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور تحت عنوان دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در طی مسئولیت خود خدمات شایان توجهی در مناطق محروم کشور داشته تجلیل به عمل آمد.

Share