استاندار گیلان خبرداد:

سفر دو سوم اعضای هیات دولت به گیلان|در این سفر عظمت ایران را در گیلان خواهیم دید

استاندار امشب با اشاره به همراهی دو سوم هیات دولت در سفر رییس جمهور به گیلان گفت : همراهی این تعداد اعضای هیات دولت در سفر دکتر روحانی نشان دهنده اهمیت گیلان برای دولت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان امشب در گفتگوی خبری ساعت ۲۰ شبکه باران گفت: در سفر پیش روی دکتر حسن روحانی به گیلان دو سوم هیات دولت اعم از وزرا و معاونان رییس جمهور به استان خواهند آمد که نشان دهنده اهمیت توسعه گیلان برای دولت است.
مصطفی سالاری با اشاره به حماسه آفرینی های مردم گیلان در طول انقلاب ابراز امیدواری کرد، سفر رییس جمهور زمینه های تسریع در توسعه استان را فراهم کند.
وی با بیان اینکه بنده به عنوان واسط و سخنگوی مردم مسائل و مشکلاتشان را به هیات دولت منعکس خواهم کرد گفت: در این سفر عظمت ایران را در گیلان خواهیم دید و این عظمت به تمام دنیا مخابره خواهد شد.
استاندار با اشاره به وجود همدلی و اتحاد بین مردم و مسئولان دستگاه های اجرایی گفت: در سفر رییس جمهور مسائل مهمی نظیر اشتغال و زیرساخت استان بررسی خواهد شد و دستاورد این سفر تسریع در توسعه گیلان خواهد بود.
مصطفی سالاری با اشاره به اینکه سخنرانی در جمع مردم گیلان در لاهیجان نخستین برنامه سفر رییس جمهور به گیلان است گفت: حضور پرشور مردم در این سخنرانی اهمیت زیادی دارد چرا که تمام دنیا و ایران گیلان را نگاه خواهند کرد.
وی در ادامه به افتتاح خط آهن رشت – قزوین در سفر دکتر حسن روحانی به گیلان اشاره کرد و گفت: این خط آهن ظرفیت جابجایی ۴ میلیون مسافر در سال دارد اما ظرفیت حمل بار آن به تدریج اضافه خواهد شد.
استاندار با اشاره به اینکه بعد از افتتاح خط آهن رشت – قزوین ۱۲۰ خانواده شهید و ایثارگر با بدرقه رییس جمهور به مشهد مقدس سفر خواهند کرد گفت: در مرحله اول، هر هفته ۲ بار قطار به تهران و یکبار به مشهد مسافر حمل می کند، در مرحله دوم هر روز سفر به تهران و هر هفته ۲ بار به مشهد طراحی شده است.
مصطفی سالاری با اشاره به نقش راه آهن رشت – قزوین در ترانزیت کالا گفت: اتصال این خط آهن به بندرانزلی، بندر کاسپین و آستارا موجب افزایش درآمد های ترانزیتی خواهد شد.
وی همچنین به اتصال خط آهن رشت – قزوین به آستارا اشاره کرد و افزود : قرار است با حضور مقامات ۲ کشور ایران و جمهوری آذربایجان در خصوص فاینانس و اجرای این طرح مذاکره و تصمیم گیری شود.
استاندار همچنین به تاکیدات رییس جمهور در خصوص ساخت راه آهن رشت – آستارا و اتصال آن به راه آهن جمهوری آذربایجان گفت: دکتر حسن روحانی شخصا پیگیر اجرای این طرح هستند و در این زمینه ۲ بار با طرف آذربایجانی مذاکره کرده است.
مصطفی سالاری همچنین به افتتاح چندین طرح در سفر رییس جمهور به گیلان هم اشاره کرد و گفت : این طرح ها متنوع است که با ۳ هزار میلیارد تومان اجرا شده است.
وی تصریح کرد : بر اساس تاکیدات رییس جمهور ، فقط طرح هایی افتتاح خواهد شد که ۱۰۰ درصد اجرایی شده باشد.
استاندار با ابراز امیدواری از میزبانی خوب مردم گیلان از هیات دولت گفت : در شورای اداری استان مسایل و مشکلات استان بررسی و برای توسعه استان تصمیم گیری خواهد شد.

Share