پیام معاون وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز مهندس؛

راه‌آهن قزوین-رشت به عنوان یک شاهکار مهندسی به‌زودی افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل یادآور شد: در گذر این سال‌ها پروژه‌های بزرگی با اتکا به دانش ملی در ایران به ثمر رسیده است که به زودی شاهد بهره‌برداری از راه‌آهن قزوین- رشت به عنوان یکی از مهمترین شاهکارهای مهندسی در توسعه شبکه ریلی کشور خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون وزیر راه و شهرسازی در پیامی به مناسبت روز مهندسی از کلیه تلاشگران عرصه آبادانی و عمران کشور تقدیر کرد.

خادمی در این پیام آورده است: تاریخ و تمدن ایرانی از دیرباز تاکنون با نام بزرگ مردانی پیوند خورده است که عمر خود را صرف خدمت به پیشرفت علم بشر کرده‌اند و با خدمات ارزنده‌ نام ماندگاری از خود در تاریخ به ثبت رسانده‌اند. به همین مناسبت پنجم اسفند ماه زادروز دانشمند برجسته ایرانی، خواجه نصیر الدین طوسی بنام روز ملی مهندسی نام‌گذاری شده است. این روز فرصت مغتنمی است تا از زحمات مهندسانی که راه این دانشمند نامدار کشور را ادامه داده و به عمران و آبادانی کشور به ویژه در عرصه حمل و نقل کمک نموده‌اند تقدیر به عمل آید.

وی افزود: پر واضح است که ویژگی اصلی مهندسی ضمن خلاقیت و نوآوری، توانایی استفاده از موقعیت‌ها برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها است و این امر به خصوص در میان مهندسان ایرانی که با تکیه بر توان و تخصص داخلی به امر عمران کشور مشغول هستند به راحتی قابل تشخیص است. مردانی که با تکیه بر همت والای خویش و بهره‌گیری از علم و دانش بومی، موجب سربلندی کشور در این حوزه هستند.

گسترش انواع شبکه راه‌ها و به ویژه احداث بیش از ۹ هزار و ۲۲۵ کیلومتر راه‌آهن، ۲هزار و ۵۴ کیلومتر آزادراه، ۱۶ هزار و ۸۲۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۰۱ هزار و ۲۶۳ کیلومتر راه روستایی آسفالته طی چهل ساله گذشته با تکیه بر توان داخلی خود گواه این مدعا است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل یادآور شد: در گذر این سال‌ها پروژه‌های بزرگی با اتکا به دانش ملی در ایران به ثمر رسیده است که به زودی شاهد بهره‌برداری از راه‌آهن قزوین- رشت به عنوان یکی از مهمترین شاهکارهای مهندسی در توسعه شبکه ریلی کشور خواهیم بود. امید است در شرایط فعلی کشور و با در نظر گرفتن تحریم‌ها با افزایش توانمندی‌های فنی و دانش بومی در راستای توسعه همه جانبه و آبادانی کشور گام‌های مهمی برداشته شود.

Share