رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس:

دلال‌ها بازار گوسفند و خودرو را مدیریت می‌کنند | سال آینده امکان دارد که خارجی‌ها به ما گوشت ندهند

امیر خجسته تاکید کرد: بازار گوشت توسط خارجی‌ها مدیریت می‌شود. آنها گوسفندهای مولد ما را با هر قیمتی که بخواهند می‌خرند و می‌برند. برای عربستان، امارات و اسراییل پول مهم نیست و هر مقدار که بخواهند می‌دهند، اما متاسفانه مسئولان ما مدیریت نمی‌کنند و نظارتی بر مرزها نداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر خجسته، نماینده همدان و رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در خصوص کاهش نیافتن نرخ گوشت علی‌رغم تخصیص ۱ میلیارد برای واردات گوشت به کشور گفت: اگر ۱۰۰ میلیارد هم اختصاص دهند اوضاع تغییری نمی‌کند. تا زمانی که وزارتخانه تخصصی و دستگاه‌های نظارتی عزمشان را جزم نکنند و جلوی رانت را نگیرند اوضاع به همین منوال پیش می‌رود.

او ادامه داد: بازار گوشت توسط خارجی‌ها مدیریت می شود. آنها گوسفندهای مولد ما را با هر قیمتی که بخواهند می‌خرند و می‌برند. برای عربستان، امارات و اسراییل پول مهم نیست و هر مقدار که بخواهند می‌دهند، اما متاسفانه مسئولان ما مدیریت نمی‌کنند و نظارتی بر مرزها نداریم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما ریگی را از آسمان پایین آوردیم؛ یعنی نمی‌توانیم جلوی صادرات گوسفند را بگیریم؟ به این موضوع می‌گویم آمریکای داخلی. کسی که مسئولیت دارد و مسئولیت خود را انجام نمی‌دهد به واقع کار آمریکای داخلی را در کشور انجام می‌دهد. بنابراین شاهد هرج و مرج، احتکار، گرانی و … هستیم.

خجسته خاطرنشان کرد: گوسفند مولد به خارج از کشور صادر می‌شود و ما ۵۰ هزار گوسفند به داخل کشور می‌آوریم و کنترل نمی‌کنیم که گوسفندهایمان خارج نشوند و بنابراین گوسفند با کیفیت صادر می‌شود. با توجه به روندی که در پیش گرفته‌اند سال آینده با کمبود گوشت قرمز مواجه می‌شویم و امکان دارد که خارج از کشور به ما گوشت ندهند. بنابراین این موضوع را توطئه می‌دانم.

او گفت: از مسئولین مخصوصا از وزارت کشور و وزارت کشاورزی، نیروی انتظامی و دستگاه‌های متولی می‌خواهم که به صورت جدی به موضوع گوشت ورود کنند. این سکوت زیاد معنا ندارد. چرا سکوت می‌کنند و لنج لنج از کشور گوسفند به سمت امارات می‌رود؟ آیا نمی‌بینند؟

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ تاکید کرد: باید بازار را کنترل کنند تا شاهد کاهش قیمت گوشت باشیم. می‌توانیم قیمت گوشت را به ۵۰ یا ۶۰ هزار تومان برسانیم اما باید عزمی در این خصوص در مسئولین وجود داشته باشد. بودجه‌ای که به صادرات می‌دهند رانت دیگری است و این بودجه را فقط یک عده استفاده می‌کنند و به دست مردم نمی‌رسد، همانطور که ۱۴ میلیارد دلار که برای کالاهای اساسی تخصیص داده‌اند به دست مردم نرسیده و نخواهد رسید، چون باندها و رانت‌ها از آن استفاده می کنند. همینطور بودجه‌ای هم که برای واردات گوسفند می‌دهند به دست مردم نمی‌رسد.

خجسته ادامه داد: مسئولان باید عزم خود را جزم و قیمت‌گذاری کنند و بازار را تثبیت کنند. قیمت گوشت در کشور باید یک قیمت باشد. چرا مسئولین سکوت کرده‌اند و به دنبال تنظیم بازار نیستند؟ این سکوت دال بر این است که خیلی حرف پشت این قضیه وجود دارد و مردم این موضوع را نمی‌پذیرند.

او گفت: دلال‌ها بازار گوسفند و خودرو را مدیریت می‌کنند، بنابراین عزمی برای تنظیم بازار نیست و مردم هم تا یک حدی تحمل می‌کنند. جواب مردمی که در ۲۲ بهمن به این شکل حضور پیدا کردند این نیست. کسانی که نمی‌توانند کار کنند اعلام کنند و کنار بروند.

این نماینده مجلس اظهارکرد: از سران سه قوه و دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم که ورود پیدا کرده و بازار را کنترل کنند. خدا کند زود اقدام کنند و اگر اقدام نکنند مردم جواب سستی و بی برنامگی آنها را خواهند داد.

Share