نگرانی شورا از غیربومی بودن علیقلی زاده:

در اولین جلسه شورا با شهردار جدید رشت چه گذشت؟!

پس از انتخاب شهردار جدید رشت، در این جلسه امیرحسین علوی رییس شورای شهر رشت با اشاره به بدهی های بالای شهرداری رشت اظهار کرد: اعضای شورا با تمام حساسیت هایی که نسبت به یک گزینه غیر بومی ممکن است در شهر وجود داشته باشد بر اساس تجربیات و تخصص به شما اعتماد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پس از انتخاب شهردار جدید رشت اعضای شورای شهر جلسه ای را با حضور حسین علیقلی زاده شهردار منتخب برگزار کردند.

در این جلسه امیرحسین علوی رییس شورای شهر رشت با اشاره به بدهی های بالای شهرداری رشت اظهار کرد: اعضای شورا با تمام حساسیت هایی که نسبت به یک گزینه غیر بومی ممکن است در شهر وجود داشته باشد بر اساس تجربیات و تخصص به شما اعتماد کردند.

محمدحسن عاقل منش دیگر عضو شورای شهر رشت در این جلسه خطاب به شهردار منتخب گفت: خیلی از اعضای شورا نمی‌خواستند رای بدهند اما به خاطر اینکه ۱۱ رای پشتوانه خوبی برای منتخب شورا خواهد بود و این کار را انجام دادند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شورای رشت یک بار چوب شهردار غیر بومی را خورده است، گفت: اقای نصرتی ۱۱ رای داشت و زیاد نتوانست در رشت بماند و شورا دو انتخاب قبل از شما داشتند که توسط وزارت کشور با عدم احراز صلاحیت مواجه شدند و امروز بار دیگر به غیر بومی و آن هم به علت پشتوانه تجربه ای که دارید ۱۱ نفر به شما رای دادند.

وی خطاب به علیقلی زاده گفت: شما باید بدانید که شهرداری رشت دارای بدهی است و کارکنان حقوق معوقه دارند.

عاقلمنش افزود: ما دو خواسته از شما داریم، اول حقوق کارکنان و مشکلات درون سازمانی را حل کنید و دوم تقاضای شهروندان برای رسیدگی شهر و گرفتن پروژه های بزرگ است.
عاقلمنش افزود: انتظار داریم که شهردار منتخب چند پروژه جدید را کلید بزند و اگر این گونه نباشد شورای پنجم هیچ گونه دفاعی در حوزه عمران و آبادی شهر به مردم نخواهد داشت.

فرهام زاهد دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: اختلالی در سیستم مدیریت شهری وجود دارد و امیدوارم با حمایت از شهردار منتخب بتوانیم هم افزایی ایجاد شود.

رمضانپور نرگسی با تبریک به شورا که همدلی و وحدت را در انتخاب شهردار سرلوحه قرار دادند، گفت: شورا به یک بومی رای داده است این فرد بومی شهرداری است و صفر تا صد کار شهرداری را بلد است.

وی افزود: البته تبعات غیر بومی بودن انتخاب شهردار را می پذیریم ولی در آینده مشخص خواهد شد که کار بلد هستند.

شیرزاد دیگر عضو شورای شهر رشت در این جلسه گفت: امیدوارم که منتخب شورا به مردم و شهر متعهد باشید و خبرهای خوب و خوشی را برای شهر و مردم داشته باشید.
وی افزود: امیدوارم با تجربه ای که دارید در مورد مدیریت شهری حضور سرمایه گذاران را در رشت ببینم.
رسولی دیگر عضو شورای شهر رشت در این جلسه خطاب به شهردار منتخب گفت: امیدوارم این اتحاد و وحدت شورا در امتداد مسیر بتواند راه روشن تری برای تصمیم گیری شهر باشد.
وی افزود: مدیریت نیاز به کاربلدی دارد و غیر بومی و بومی در انتخاب مدیریت الزامی ندارد اما شهر رشت تفاوتش نسبت به بقیه شهرها فرهنگ و هویتی است که دارد و شهردار منتخب باید به این مقوله توجه ویژه داشته باشد و حتما مشاورین قوی اجتماعی در این زمینه در کنار خود قرار دهد.

محمدحسن علیپور دیگر عضو شورای شهر رشت خطاب به شهردار منتخب گفت: افتخار می کنیم که با همدلی بتوانیم کارهای مناسب درون سازمانی و برون سازمان انجام دهیم و مردم کار بی منت را تجربه کنند.

وی گفت: وظیفه شهردار منتخب این است که به قشر اسیب پذیر توجه ویژه داشته باشند.
حاجی پور عضو شورای شهر رشت در ابتدا با بیان اینکه تشکر میکنم از اعضای شورا که اتفاق نظر پیدا کردند، ادامه داد: شورا به این نتیجه رسید که به شما رای دهد و بار سنگینی را به دوش گرفتید. مطمئن باشید این رزومه درخشانترین رزومه کاری شما خواهد شد. شما سکان بهترین شهر کشور را در دست گرفتید.
وی افزود: شما به عنوان شهردار باید همه چیز خودتان را برای شهر بگذارید. مردم انتظار داشتند که شورا به رشتی رای دهند و رشت نیز دارای افراد توانمندی است من جواب مردم را نمیتوانم بدهم شما باید با کارتان جواب بدهید و چکمه هایتان را بپوشید و انتظارات مردم شهر رشت را براورده کنید.
وی افزود: بنده اظهارات شما را که دیدم زبان تخصصی شهرداری است.

اسماعیل حاجی پور گفت: پیشنهاد می کنم که تا زمان تایید وزرات کشور در رشت باشید و با شهر آشنا شوید.

وی افزود: شما ابتدا تکریم مردم رشت را در اولویت قرار دهید زیرا شخصیت مردم رشت جهانی است و از محلات بازدید کنید و پدری مهربان برای مدیریت شهری باشید و انتظار داریم که کارهای بزرگی انجام دهید و از ارتباطاتی که دارید برای توسعه شهر رشت استفاده کنید.
حاجی پور افزود: شورای شهر رشت در کنار شما شهردار منتخب است.

Share