درباره حمله اخیر به شبکه‌های برق رسانی ونزوئلا تحقیق کنید

درخواست کمک مادورو از ایران و روسیه

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا از ایران، کوبا، روسیه، چین و سازمان ملل خواهد خواست تا درباره حمله اخیر به شبکه‌های برق رسانی این کشور تحقیق کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا پس از حمله اخیر به شبکه برق رسانی این کشور که سبب شد بخش‌های گسترده‌ای از ونزوئلا چند روز را بدون برق سپری کنند، گفت که از ایران، کوبا، روسیه، چین و همچنین سازمان ملل خواهد خواست تا درباره این حمله تحقیق کنند.

مادورو افزود: من یک کمیسیون ویژه برای تحقیق درباره این حمله سایبری ایجاد کرده و از کارشناسان بین‌المللی درخواست کمک کرده‌ام. من همچنین می‌خواهم از سازمان ملل، ایران، چین، روسیه و کوبا کمک بخواهم، چراکه این کشورها تجربه زیادی در مقابله با حملات سایبری دارند.

وی در ادامه گفت که مقامات ونزوئلا پس از پنج روز توانستند پیامدهای این حمله را که از خاک آمریکا نشأت گرفته است، از بین ببرند.

پیش از این دادستان کل ونزوئلا نیز خواستار انجام تحقیقات درباره اظهارات گوایدو، رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا مبنی بر نقش او در تخریب شبکه برق رسانی این کشور شده بود.

Share