درخشش دو باشگاه کتابخوانی فومن در جام باشگاه‌های کتابخوانی کشور

پر مغزای های فومنی و کودکان پرتوان اداره فرهنگ وارشاد اسلامی فومن درجام باشگاههای کتاب و کتابخوانی کشور خوش درخشیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم پایانی سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با حضور ابراهیم حیدری دبیر جشنواره جام باشگاه‌های کتابخوانی، علی اصغر سید آبادی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور برنامه ریزی و محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پردیس باغ کتاب تهران برگزار گردید.

یوسف نیک انجام  با اعلام این خبر درحاشیه  این مراسم اظهار داشت: در راستای اجرای ترویج کتاب و کتابخوانی در کشور، شهرستان فومن با تشکیل کمیته ترویج کتاب وکتابخوانی و تشکیل جلسه توجیهی برای تسهیل گران فراخوانی از افراد مستعد اقدام نمودند.

وی تصریح کرد: ماحصل این اقدامات تشکیل ٣٣ باشگاه کتاب و کتابخوانی در سایت شبکه ترویج کتاب و کتابخوانی بوده است که ٢۶٧ نفر کودکان و نوجوانان فومنی در این فعالیت فرهنگی حضور داشتند و آثار شان جهت داوری به اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ارسال شد.

نیک انجام در ادامه افزود: پس از داوری در استان جهت داوری به معاونت برنامه ریزی ورزات فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال گردید که از بین ۱۷۴۶ شهر و ۱۵ هزار باشگاه کتابخوانی و ۲۰۰ هزار عضو، باشگاه  پرمغزای فومنی و باشگاه کودکان پرتوان باشگاه برتر و برگزیده کشور بهمراه با دو باشگاه انتخاب شدند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن به اهمیت حضور کودکان  و نوجوان شهرستان فومن در این باشگاه ها جهت ترویج کتاب و کتابخوانی و اهداف برگزاری و راه اندازی این باشگاهها اشاره کرد.

این مسوول؛ شناسایی کودکان و نوجوانان با محیط کتاب‌فروشی، انتخاب و خرید کتاب، مطالعه و بحث درباره کتاب، چرخش کتاب در میان همسالان؛ هر عضو باشگاه کتابی که خریده را به اعضای دیگر داده تا آن‌ها هم مطالعه کنند.، ارزیابی کتاب بر اساس نظر شخصی و دفاع از نظر خود در جمع همسالان  بحث و بررسی پیرامون کتاب‌ها و انتخاب یک کتاب به عنوان کتاب برگزیده باشگاه در فضای بحث و گفت‌وگوی میان همسالان ، نگارش نامه به نویسنده مورد نظر خود (ارتباط با نویسنده )، تهیه یک قطعه فیلم کوتاه (حدود ۱ دقیقه‌ای) با موضوع کتاب، تمرین فعالیت‌های مستقل فرهنگی توسط مربیان برقراری ارتباط مستقیم میان نویسندگان کودک و نوجوان با خوانندگان از  اهم اهداف اجرای این طرح  عنوان نمودند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن در ادامه افزود : این دو باشگاه ( پر مغزای فومنی و کودکان  پرتوان ) توسط خانم اکرم  بلوری گشتی  هدایت  و تشکیل شده است و اعضاء  گروه پر مغزای فومنی را ( نازنین زهرا داوودی، نارگل بخت آزما، امیرعلی داوودی، فرشته پرورش، نرجس نهضتی، فاطمه زهرا ابراهیم کیا ) و باشگاههای کودکان پرتوان را ( حمید رحمن پور، عرفان خاوردوست، محمد جواد سیار، فاطمه صادقی، فاطمه لنکری و زهرا فرجام ) تشکیل می دادند  که  از سوی وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهداء لوح تقدیر و تندیس جام باشگاهها و کارت هدیه و بسته  فرهنگی تقدیر و تجلیل شدند.

نیک انجام  در پایان خاطر نشان کرد؛٣٣ باشگاه تشکیل شده کتاب و کتابخوانی  با  نظارت  امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  فومن توسط کارشناس  فرهنگی خانم خدیجه پاک  با همکاری  مدرسه شاهد، کانون پرورش فکری  کتابخانه بنت الهدی، کتابخانه امیرالمومنین گشت، کتابخانه آیت الله شرفی ماسوله ، آموزشگاه  کرنا  و مهد کودک  دوردونه ها  و انجمن تجسمی تشکیل و از زحمات همه عزیزان تقدیر و تشکر می نماییم.

گفتنی است : در مراسم پایانی سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب و  کتابخوانی کودک و نوجوان که در  واقع دورهمی رنگارنگی بود از لهجه‌ها، گویش‌ها، پوشش‌ها و هیجان یک رقابت کتاب محور. میزبانی سه‌سالگی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوحوان با هنرنمایی کودکان و هم‌خوانی جمعی از نوجوانان، پرسش  و  پاسخ  کودکان و نوجوان  با نویسندگان ، قرائت  نامه‎ی به نویسنده،  خاطره‌ ماندگاری را در ذهن مخاطبان به جای گذاشت.

Share