رئیس دانشگاه گیلان:

دانشگاه گیلان نیازمند حمایت‌های مالی وزارتخانه است

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه گیلان دانشگاه گیلان محدودیت‌هایی در زمینهٔ استفاده از ردیف‌های اعتباری دارد، گفت: لازم است علاوه بر رفع محدودیت‌ها، حمایت‌های مالی وزارتخانه شامل دانشگاه گیلان شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از فارس، احمد رضی پیش از ظهر امروز در جلسه آموزش، پژوهش و فناوری استان گیلان در سالن جلسات استانداری سابق اظهار کرد: نخستین سرفصل ابلاغی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم مربوط به آموزش پژوهش و فناوری است که نشان از پراهمیت بودن این مقوله دارد.

وی با اشاره به حمایت‌های استاندار گیلان از ستاد پژوهش و فناوری گیلان افزود: امروزه ستاد پژوهش و فناوری گیلان علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌ها نیز تشکیل می‌شود.

رئیس دانشگاه گیلان یکی از نعمت‌های استان را هماهنگی بین دستگاه‌های آموزش عالی گیلان دانست و گفت: همکاری‌های خوبی امروزه بین دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه گیلان وجود دارد که قابل‌تحسین و اقدامات آن‌ها برای کل جامعه مفید است.

رضی با بیان اینکه دانشگاه گیلان با گام‌های بلندی در راستای ارتقای علمی و آموزشی گام برمی‌دارد، افزود: با پیشرفت علوم تلاش‌ها بر این است دانشگاه تجزیه نشده و در راستای همگرایی ظرفیت‌ها گام بردارد.

وی با بیان اینکه گیلان دانشگاه گیلان محدودیت‌هایی در زمینهٔ استفاده از ردیف‌های اعتباری دارد، گفت: لازم است علاوه بر رفع محدودیت‌ها، حمایت‌های مالی وزارتخانه شامل دانشگاه گیلان شود.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به میزان دانشجویان و تحصیلات تکمیلی آن‌ها گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته گیلان وجود مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی متعدد است که برخی از آن‌ها فعالیت بین‌المللی دارند.

رضی با بیان اینکه گیلان جزو نخستین استان‌هایی است که طرح تحصیلات تکمیلی در آن در حال انجام است، تصریح کرد: سه کمیته آموزش، پژوهش و نوآوری و فناوری در گیلان تشکیل‌شده که ساماندهی یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی از خروجی این کمیته‌ها است.

Share