امام جمعه رشت:

خطبه های نمازجمعه کوتاه باشد| مشکلات طوری مطرح شوند که سیاه نمایی نباشد

امام جمعه رشت، خواستار کوتاه بودن خطبه های نمازجمعه توسط ائمه جمعه شد و بیان کرد: بهترین زمان برای خطبه های نمازجمعه ۳۰ تا ۳۵ دقیقه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با امام جمعه و اعضای ستاد نمازجمعه شهر کوچصفهان اظهار کرد: برپایی نمازجمعه از نعمت های انقلاب اسلامی است که مردم هر هفته در میعادگاه های نمازجمعه اجتماع می کنند.

وی به تاثیرگذاری اهل منبر و نمازجمعه در مسائل اجتماعی اشاره کرد و افزود: حضور با علاقه مردم در نمازجمعه یک ارزش است.

امام جمعه رشت، خواستار کوتاه بودن خطبه های نمازجمعه توسط ائمه جمعه شد و بیان کرد: بهترین زمان برای خطبه های نمازجمعه ۳۰ تا ۳۵ دقیقه است ضمن اینکه از هر موضوعی که موجب ملال مردم در نمازجمعه شود، باید جلوگیری کرد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه معارف اسلامی و مشکلات دنیای اسلام در خطبه های نمازجمعه بیان می شود، تصریح کرد: البته مشکلات منطقه به طوری که سیاه نمایی نباشد باید از تریبون نمازجمعه بیان شود و مردم احساس کنند مشکلات آنها برای اطلاع مسئولان در مکانی بیان می شود.

وی، حضور جوانان در میعادگاه های نمازجمعه را یک ارزش دانست و خاطرنشان کرد: دشمن با سرمایه گذاری بسیار به دنبال جذب جوانان است بنابراین تلاش کنید حضور جوانان در نمازجمعه پر رنگ تر شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان به نزدیک شدن به ایام اعتکاف اشاره کرد و یادآور شد: حمایت از جوانان برای حضور در اعتکاف حائز اهمیت است زیرا مدت سه روزی که جوانان در اعتکاف می مانند به اندازه سه ماه در دوری از گناه بیمه می شوند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه حضور جوانان و نوجوانان در عرصه امیدبخش است، اظهار کرد: آمریکا برای جدا کردن مردم از انقلاب سرمایه گذاری بسیاری کرده اما مردم دلداده نظام، امام(ره) و رهبری هستند.

وی به حضور مردم کوچصفهان در عرصه های مختلف انقلاب اشاره کرد و افزود: حضور با شکوه مردم کوچصفهان در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امیدبخش بود.

امام جمعه رشت با اشاره به همراهی اقشار مختلف مردم در برگزاری نمازجمعه، بیان کرد: اعضای ستاد نمازجمعه یاوران خوب امام جمعه هستند.

آیت الله فلاحتی در ادامه به مشکلات موجود در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: بخشی از مشکلات ناشی از بی تدبیری بعضی از مسئولان است.

وی با بیان اینکه دشمن برای نابود کردن اقتصاد کشور برنامه ریزی کرده است، تصریح کرد: واردات گوسفند زنده معنا ندارد و راهکار این است که در داخل تنظیم بازار انجام دهید.

دفتر مراجعات مردمی امام جمعه کوچصفهان راه اندازی شد

امام جمعه کوچصفهان نیز در دیدار مذکور گفت: ایجاد فضای فرهنگی مناسب در راستای اجرای عملی سبک زندگی اسلامی از برنامه های ستاد نمازجمعه کوچصفهان است.

حجت الاسلام احمد حکیمی از تشکیل ستاد نمازجمعه کوچصفهان خبر داد و افزود: دفتر مراجعات مردمی در ستاد مذکور تشکیل شده است.

Share