مجلس کار را تمام کرد

حقوق همه کارکنان دولت سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند

نمایندگان مجلس در نشست علنی قوه مقننه و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور مصوب کردند که حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی قوه مقننه و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور بند “الف” تبصره ۱۲ این لایحه را مصوب کردند.

در این مصوبه مجلس آمده است: افزایش حقوق گروههای مختلف حقوق‌بگیر از قبیل هیأت علمی، کارکنان کشوری و لشکری و قضات به‌طور جداگانه توسط دولت در این قانون انجام می‌گیرد به‌نحوی که تفاوت تطبیق موضوع ماده (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۱۳۸۶ در حکم حقوق، بدون تغییر باقی بماند.

 پاداش پایان‌خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان‌خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان دولت مصوب ۲۶/۲/۱۳۷۵ و اصلاحات آن و پاداش‌های مشابه به مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاههای اجرائی موضوع ماده(۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی حداکثر معادل هفت برابر حداقل حقوق و مزایای موضوع ماده(۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری در ازای هر سال خدمت تا سقف سی‌سال که از لحاظ بازنشستگی و وظیفه ملاک محاسبه قرار می‌گیرد، خواهد بود. هرگونه پرداخت خارج از ضوابط این قانون تحت این عنوان و عناوین مشابه در حکم تصرف در اموال عمومی است.

پیشتر از این محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بود حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند.

Share