یک دانشگاه کوچک را به دانشگاه بزرگ متصل می‌کنیم

توضیحات وزیر علوم پیرامون طرح ادغام دانشگاه‌ها | ساماندهی برای افزایش کیفیت صورت است

وزیر علوم با ارائه توضیحاتی پیرامون طرح ادغام دانشگاه‌ها گفت: بحث ادغام به معنای خاص درهم آمیختن دانشگاه‌ها نیست، بلکه ساماندهی و اتصال واحدها به یکدیگر برای افزایش کیفیت آموزش عالی صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره ساماندهی دانشگاه‌ها گفت: آنچه در برنامه داریم بحث ادغام به معنای خاص درهم آمیختن دانشگاه‌ها نیست، مگر در شرایط اضطرار که در بررسی کارشناسان مشخص می‌شود، اما به طورکلی بحث اتصال واحدهای دانشگاهی به یکدیگر یا اتصال سازمانی واحدهای کوچک به واحدهای بزرگ را درنظر داریم.

وی افزود: به طور مثال؛ یک دانشگاه کوچک را به دانشگاه بزرگ متصل می‌کنیم که این مسئله نیز با هدف کیفی‌سازی صورت می‌گیرد؛ یعنی دانشگاه‌های کوچکتر نیز می‌توانند به لحاظ امکانات و تجهیزات، کیفی‌تر باشند و تحقیقات بهتری انجام دهند.

غلامی گفت: ساماندهی دانشگاه پیام نور به این صورت انجام می‌گیرد که در داخل مجموعه، واحدهای کوچک‌تر به واحدهای بزرگتر منتقل می‌شود.

وی افزود:‌ دانشگاه فنی و حرفه‌ای فعلا مشکلی ندارد چون تعداد واحدها زیاد نیست و حمایت از این دانشگاه مدنظر است، چرا که از نظر اشتغال نیز وضعیت بهتری دارد.

وزیر علوم گفت: دانشگاه علمی کاربردی نیز تکلیفش مشخص شده است به این صورت که دانشگاه های علمی کاربردی وابسته به دستگاه دولتی فعالیت‌شان متوقف شده است.

چندی پیش مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد که ادغام یا تجمیع موسسات آموزشی در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

Share