پس از افتتاح رسمی خط آهن رشت-قزوین صورت گرفت؛

تصاویر کاشت نهال به دست رئیس جمهور در رشت

حسن روحانی، رئیس جمهور که به گیلان سفر کرده است پس از افتتاح رسمی خط آهن رشت-قزوین در ایستگاه قطار فلکده رشت به مناسبت هفته منابع طبیعی نهال کاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسن روحانی، رئیس جمهور که به گیلان سفر کرده است پس از افتتاح رسمی خط آهن رشت- قزوین در ایستگاه قطار فلکده رشت به مناسبت هفته منابع طبیعی نهال کاشت.

رییس جمهور با تبریک هفته درختکاری و منابع طبیعی گفت: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست برای بشر اهمیت دارد.

روحانی افزود: امروز ما به سرزمین سبز آمدیم و در روز سبز درختکاری، طرح خط آهن رشت – قزوین را هم که افتتاح کردیم که از مسیر سرسبز عبور می کند.

وی با بیان اینکه من باید از کسانی که برای سرسبزی ایران تلاش می کنند تشکر کنم گفت: وزارت جهاد کشاورزی هم گام های مهمی برای توسعه جنگل، درختکاری، مهار کردن غبار از طریق نهال کاری و کنترل شن های روان و آبخیز داری برداشته و همچنین اقداماتی در زمینه آبیاری و سامانه نوین در حال انجام است که کار مهمی است.

رییس جمهور گفت: امروز هم کشاورزی و هم محیط زیست در اصل بسیار مهم است که می تواند در زندگی مرم و توسعه نقش بسزایی داشته باشد.

روحانی اعلام کرد: من از همه افراد می خواهم که در همه فصل ها درخت بکارند و در این زمینه کوتاهی نکنند و از مدیران راه آهن گیلان هم می خواهم که اطراف این ایستگاه را با درختکاری سبز کنند.

Share