بعد از 12 سال انتظار و پس از رشت

تشکیل شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش در بندر آستارا

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا به دیارمیرزا گفت: آستارا پس از رشت به عنوان دومین شهر گیلان موفق به تشکیل شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه معارفه و شروع به کار اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا به دیارمیرزا گفت: آستارا پس از رشت به عنوان دومین شهر گیلان موفق به تشکیل شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شد.

 شاپور تشرینی ضمن اعلام این مطلب افزود: با توجه پتانسیل موجود در شهرستان آستارا در حوزه نمایش که می‌تواند آن را به یکی از قطب‌های نمایش در منطقه تبدیل کند و همچنین با هدف تسریع و تسهیل در روند ارزشیابی، نظارت و اجرای نمایش در شهرستان، شورای نظارت و ارزشیابی نمایش در این شهرستان تشکیل شد.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف این اداره در ارائه خدمات به هنرمندان شهرستان، ایجاد بستری مناسب هم از لحاظ نرم افزاری و هم از لحاظ سخت افزاری برای هنرمندان است تا این قشر فرهیخته بتوانند با سهولت و در کمترین زمان ممکن نسبت به تولید و ارائه آثار هنری خود همت گمارند.

با اعلام رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا نظارت، ارزشیابی و صدور پروانه تمامی آثار تولیدشده در حوزه هنرهای نمایشی آستارا برای اجرای عموم بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این شورا بررسی و ارزیابی می‌شود و تمام اجراهای نمایشی و جنگ باید زیر نظر شورای نظارت باشد.

وی گفت: برگزاری موفق جشنواره نمایشنامه نویسی رودو، اجرای عمومی ده‌ها نمایش، برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگا‌ه‌های تخصصی و حضور در محافل و جشنواره‌های متعدد از جمله فعالیت‌های مهم هنرمندان نمایش در آستارا است و بدون شک در چنین شهری امر بازخوانی، بازبینی، ارزشیابی و نظارت بر کارهای تولیدی از حساسیت بیشتری برخوردار است و می‌بایست تمام هنرمندان این حوزه خصوصاً اعضای شورای ارزشیابی و نظارت در آستارابا همدلی و دقت لازم کارها را پیش ببرند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا همچنین با اشاره به اهمیت استقلال در فعالیت‌های آتی این شورا، گفت: شورای ارزشیابی و نظارت باید استقلال خود را حفظ کند و در چهارچوب قوانین و آیین نامه‌های موجود در جهت اعتلای هنر در شهرستان گام بردارد.

تشرینی حل مشکلات هنرمندان شهرستان را از دغدغه های خود دانست و بیان کرد: نبود سالن برای تمرین و اجرا بزرگترین مشکل هنرمندان نمایش در آستارا بوده و وزارت فرهنگ و ارشاد و اداره کل ارشاد اسلامی گیلان باید درد هنرمندان آستارا را لمس کنند.

معاون امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا نیز در این جلسه وظیفه هنر را بیان واقعیات بصورت طنز دانست و گفت: هنرمندان می‌توانند به زبان هنر واقعیت ها و مشکلات جامعه را بیان کرده و فرهنگ نیز به کمک جامعه می آید تا دچار فقر آگاهی و انحطاط نشویم.

سامان ساسانیان ادامه فعالیت های مستمر هنرمندان را از ایشان خواست و بیان کرد: هنر با مضمون معنا پیدا می‌کند، یک اثر نمایشی در هر ژانری اگر موفق باشد قطعا می‌تواند بین تمام اقشار جامعه تأثیر بگذارد.

در پایان این جلسه با اعطای احکام جداگانه از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجید جوهری، سیامک حسن زاده، بابک زینالی، علی اکبر باقری ارومی و حجت الاسلام رضازاده به عنوان اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش این شهرستان به مدت ۲ سال انتخاب شدند.

گفتنی است، انجمن هنرهای نمایشی آستارا یکی از انجمنهای فعال استان گیلان در حوزه نمایش است که اینک با تشکیل شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش امید آن می رود که با تسریع روند اخذ مجوز اجرا برای آثار صحنه ای مسیر برای تولید آثار فاخر نمایشی هموار تر از گذشته باشد.

Share