گیتهای مجلس برای جلوگیری از «آبستراکسیون» بسته شد

تجمع نمایندگان شمالی مقابل هیئت رئیسه برای مخالفت با انتقال آب دریای کاسپین

نمایندگان استان های شمالی کشور در پی مخالفت نایب رئیس مجلس با طرح پیشنهادی در مورد ممانعت از انتقال آب خزر تلاش کردند که جلسه علنی را «آبستراکسیون» کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۸، علی ادیانی راد نماینده مردم قائم شهر، خواستار ارائه پیشنهادی در مورد ممنوعیت انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی بود.

علی مطهری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت اعلام کرد: این پیشنهاد بودجه ای نیست و در واقع قانونگذاری است به همین جهت امکان طرح آن وجود ندارد.

در پی مخالفت مطهری با طرح این پیشنهاد، تعداد زیادی از نمایندگان استان های شمالی کشور شامل علی ادیانی، احمدی لاشکی، دامادی، شاعری و کوچکی نژاد مقابل جایگاه هیئت رئیسه جمع شده و با فریاد به تصمیم نایب رئیس مجلس اعتراض کردند؛ این اقدام موجب شد برای دقایقی نظم مجلس به هم بریزد و مذاکرات مجلس مختل شود.

در پی بی اعتنایی هیئت رئیسه به رفتار نمایندگان استان های شمالی، نمایندگان استان های گیلان و مازندران مقابل درب خروجی مجلس جمع شدند. به نظر می رسد گیتهای مجلس بسته شده است تا نمایندگان خارج نشوند.

علی مطهری که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، اعلام کرد: در جنجالی که دوستان شمالی ایجاد کردند ممکن است اساعه ادبی به آقای دامادی نماینده ساری شده باشد که من عذرخواهی می‌کنم ولی شما نیز گاهی مانند دیوار دور ما را می‌گیرید. از سوی دیگر حذف تبصره‌های انتقال آب خزر در ردیف‌های بودجه قابل طرح است.

در ادامه مجدداً نمایندگان مازندران در جلوی درب خروجی تجمع کرده و خواهان خروج از جلسه علنی بودند.

علی مطهری خطاب به آنها، گفت: علت بی نظمی شما چیست؟ همان طوری که گفتم شما این پیشنهاد را می‌توانید پس از پایان بررسی تبصره‌ها مطرح کنید ولی پیشنهاد آقای ادیانی قابل طرح نیست

علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و عضو هیئت رئیسه مکرراً پیام هایی را بین نمایندگانی که سعی در آبستراکسیون کردن جلسه داشتند، جابجا می کرد.

Share