استاندار گیلان در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت زدایی؛

برای محرومیت زدایی در حوزه کسب و کار مردم گیلان نیازمند همدلی هستیم

استاندار گیلان با اشاره به اینکه برای محرومیت زدایی در حوزه کسب و کار مردم گیلان نیازمند همدلی بخش‌های مختلف هستیم گفت: باتوجه به ظرفیت‌های طبیعی بسیار در استان گیلان می‌توانیم با رونق اشتغال، معضل بیکاری را کاهش دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه محرومیت زدایی سپاه استان گیلان با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در عرصه محرومیت زدایی گفت: برای رقم زدن زندگی خوب برای مردم باید نیازهای مسکن، خدمات زیرساختی و روبنایی، مسائل اقتصادی و اشتغال را فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان در حوزه احداث مسکن مددجویان پرچمدار و پیشگام شد افزود: با همکاری سازمان برنامه و بودجه، مجموعه قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، کمیته امداد و بنیاد مسکن پروژه های خوبی در این حوزه به بهره‌برداری رسید و نیز در حال احداث است که شاهد پیشرفت آن‌ها هستیم.

وی به لزوم ارائه خدمات آب، برق، گاز، تلفن و مراکز بهداشتی، درمانی و آموزشی در سطح مناطق محروم اشاره و خاطرنشان کرد: بخش مسکن و خدمات زیربنایی و روبنایی در شهرها و به ویژه روستاها کارنامه قابل قبولی دارد.

استاندار گیلان اظهار داشت: در شغل، کسب و کار و درآمد مردم کارهای بسیاری انجام شده اما نواقصی هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه نگاه یکسان به تمام استان‌ها از حیث اجرای طرح‌ها می‌تواند یکی از مشکلات اساسی در حوزه کسب و کار باشد گفت: باتوجه به فضایی که در مسیر رفع مشکل اشتغال با استفاده از ظرفیت‌های مختلف وجود دارد می‌توانیم بیکاری را در گیلان به شکل قابل توجهی کاهش دهیم.

سالاری به وجود ظرفیت‌های مختلف در حوزه‌های گردشگری، صنایع سلولزی، سواحل، مرزهای زمینی و دریایی گیلان اشاره کرد و گفت: باید براساس وجود چنین فرصت‌های طبیعی و موهبت‌های الهی که در گیلان بسیار است برای اشتغالزایی و رونق کسب و کار مردم برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی کارهای انجام نشده بسیار داریم اظهار داشت: در برخی حوزه‌های کشاورزی نوع کشت و میزان بهره‌برداری ما نسبت به ۵۰ تا ۱۰۰ سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است که یک نقص محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه علیرغم پیشرفت علوم مختلف، شاهد ارتقاء کمیت محصولات کشاورزی نبودیم گفت: در فرآوری و بسته بندی محصولات اقداماتی شروع شده اما جای کار بسیار دارد.

وی به ورود حجم بالای مسافر به گیلان در ایام مختلف اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم از ورود مسافران با ارائه خدمات مطلوب اقامتی، تفریحی و غذایی شغل و درآمد ایجاد کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه بایداز مزیت‌های ساحلی و مرزی بودن استان برای افزایش منافع کسب و کار مردم بهره ببریم گفت: در تمامی سطوح خدمت‌رسانی به مردم نیازمند همدلی و همراهی بخش‌های مختلف اجرایی، قضایی، نظارتی و امنیتی هستیم.

وی استفاده از ظرفیت آب بندان‌ها، احداث شناگاه‌ها، واحدهای‌های بوم گردی و اجرای طرح گیل پارک را گام‌های موثری در جهت ایجاد شغل و رونق کسب و کار برای مردم دانست و خاطرنشان کرد: گام نهادن در این مسیر که باعث افزایش درآمد مردم می‌شود نیز به نوعی محرومیت‌زدایی محسوب می‌شود.

سالاری بر ضرورت توسعه آموزش در میان مردم به ویژه در حوزه گردشگری برای ترغیب و ترویج فعالیت آنان تأکید و تصریح کرد: روستاییان ما باید تلاش کنند ضمن افزایش میزان حضور خود در ارائه خدمات مورد نیاز و اشتغالزایی به حفظ فرهنگ بومی و محلی گیلان کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان گیلان بدون منابع دولتی می‌توانیم شغل‌ را در محل زندگی روستاییان ایجاد کنیم گفت: با این اقدام از مهاجرت روستاییان به شهر و آسیب‌های اجتماعی مختلف برای آنان جلوگیری می‌شود.

Share