رئیس شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان:

برای اتصال راه آهن آستارا به رشت بسیار خوشبین هستم

رئیس شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان و نماینده مجلس این کشور آینده اقتصادی دو کشور را یک چشم انداز روشن و منطقی دانست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دقایقی پیش رامین قلی زاده وزیر حمل و نقل ارتباطات و فناوری های پیشرفته جمهوری آذربایجان به همراه جاوید قربان اف رئیس شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان و هیئت همراه با استقبال محمدرضا نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان و مسئولان شهرستانی از مرز زمینی آستارا وارد خاک کشورمان و حضور در آیین افتتاح پروژه راه آهن رشت قزوین شد.

رئیس شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان در بدو ورود به خاک کشورمان افتتاح راه آهن رشت قزوین را برای اقتصاد منطقه بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: بسیاری گسترش کریدور شمال_جنوب را باور نمی کردند، اما امروز شاهد ترانزیت بیش از ۲۷۰ هزار تن کالا از سال گذشته تاکنون در این مسیر بودیم.

جاوید قربان اف با اظهار امیدواری از توسعه خط ریلی جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران گفت: با انجام مذاکراتی که در دومین ماه سال جاری میلادی با کشور دوست و همسایه ایران داشتیم، تخمین زدیم که این میزان ترانزیت با افزایش حدود ۶۰۰ هزار تنی مواجه خواهد شد و این نشان دهنده سیاست خوب و راهبردی روسای جمهور ایران به آذربایجان است.

رئیس شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان و نماینده مجلس این کشور آینده اقتصادی دو کشور را یک چشم انداز روشن و منطقی دانست و بیان کرد: دو کشور ایران و آذربایجان شانه به شانه برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم شان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و همواره در کنار هم حرکت کرده و خواهند کرد.

قربان اف از مذاکرات روز گذشته وزیر اقتصاد آذربایجان با همتای ایرانی‌اش در رابطه با اتصال راه آهن آستارا – آستارا به رشت – قزوین خبر داد و گفت: این مسئله از نگاه ما بدون هیچ مشکلی پیگیری می شود و بنده در آینده نزدیک برای اتصال این خطوط ریلی بسیار خوشبین هستم و انشاالله شاهد این قضیه خواهیم بود.

Share