در رشت کارد به استخوان رسیده است

اعلام برائت ائتلاف رشتی‌ها از شورای شهر رشت و حمایت از شهردار جدید

ائتلاف رشتی‌ها با توجه به رسالت خویش مبنی بر کمک به تمامی مسئولان جهت اعتلای شهر رشت، ضمن اعلام حمایت از شهردار جدید رشت، به ایشان اعلام می‌دارد که در رشت کارد به استخوان رسیده است به جای حاشیه به متن بپرداز و سخن دلسوزان و مشاوران بی غرض را بپذیر و به رشت زخمی کمک کن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ائتلاف رشتی‌ها در خصوص انتخاب حسین علیقلی زاده به عنوان شهردار جدید بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار دیارمیرزا قرار گرفته است بدین شرح است:

ائتلاف رشتی‌ها در شرایطی پا به عرصه انتخابات شورای شهر گذاشت که برخی از گروهها و افراد، رشت را مانند گوشت قربانی بین خود تقسیم کرده بودند. در آن شرایط سخت و زمان اندک تنها کاری که میشد انجام داد پیشنهاد اجرای طرح های زود بازده بود. بر همین اساس ائتلاف بر مبنای پارامترهای خاص، لیست خود را که آمیزه ای از افراد باتجربه و جوان بود تهیه و تنظیم نمود که در آن شرایط با توجه به شرایط زمانی، امکانات تشکیلاتی و نیز تجربه کار گروهی تصمیم درستی به نظر می رسید.

پس از شروع فعالیت شورای پنجم، اختلاف سلیقه‌ها جای خود را به تنفر اعضاء از یکدیگر داد. اتفاقات نا امید کننده یکی پس از دیگری رخ داد. از عدم برخورد با سرپرست شهرداری در موضوع نامه به خود و رسوا کردن رشت در کل کشور تا بی‌تفاوتی شورای شهر نسبت به آیین های بومی. از سیلی خوردن کارمند زحمتکش شهرداری تا اشتباهات پیاپی در زمینه انتخاب شهردار! از سفر به شهرهای مختلف جهت یافتن شهردار گرفته تا انتخاب و استعفای نصرتی. از پیشنهاد شهردار شدن دو عضو شورا تا عدم استقبال از سرکار خانم فاطمه مقیمی و دلسرد کردن ایشان و دست آخر انتخاب غیر شفاف یک غیربومی که در خصوص معرفی و فرآیند انتخابش هیچکس توضیح قانع کننده‌ای ندارد!

ائتلاف رشتی‌ها با تاکید مجدد بر گفتمان بومی گرایی اعلام می‌دارد با توجه به اینکه شورای پنجم در چهارچوب منافع مردمی که به آنها رای داده‌اند حرکت نکرده است، این ائتلاف، برائت خود را از این شورا، علی الخصوص چهار عضو آن که در لیست این گروه حضور داشته‌اند یعنی فرهام زاهد، رضا رسولی، فاطمه شیرزاد و اسماعیل حاجی‌پور، اعلام می‌دارد و تاکید می‌کند که ائتلاف ما نیز به عملکرد این شورا انتقاد داشته و در راستای مطالبات شهروندی هر اقدامی که لازم است را بدون وابستگی به فرد یا جریانی خاص انجام خواهد داد تا کسانی که سابقه قانونگذاری دارند و خود را خبره می دانند اینچنین بر امور و انتخاب های غیرقانونی خود اصرار نورزند.

ائتلاف رشتی‌ها با توجه به رسالت خویش مبنی بر کمک به تمامی مسئولان جهت اعتلای شهر رشت، ضمن اعلام حمایت از شهردار جدید رشت، به ایشان اعلام می‌دارد که در رشت کارد به استخوان رسیده است به جای حاشیه به متن بپرداز و سخن دلسوزان و مشاوران بی غرض را بپذیر و به رشت زخمی کمک کن. وسلام

Share