رئیس مجمع نمایندگان گیلان مطرح کرد:

اعلام آمادگی جمهوری آذربایجان برای سرمایه‌گذاری در کریدور شمال-جنوب

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در جریان سفر به جمهوری آذربایجان گفت: جمهوری آذربایجان برای سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری روی کریدور شمال-جنوب باهدف اتصال خط آهن آستارا به رشت-قزوین اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، ولی داداشی با اشاره به اینکه این دومین باری است که به نمایندگی از رئیس مجلس شورای اسلامی به جمهوری آذربایجان سفر می‌کنم، اظهار کرد: در این سفر قرار است گذر مرز، لایروبی رودخانه مرزی آستارا چای و کریدور شمال-جنوب پیگیری شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه مشکل گذر مرز اتباع ایرانی در سفر قبل تقریباً مورد موافقت مجلس و برخی از دولت‌مردان جمهوری آذربایجان قرار گرفت گفت: تمام تلاش ما این است تا جزئیات گذر مرز در این سفر تشریح شود تا بتوانیم موافقت نهایی را از دولت جمهوری آذربایجان در این مورد بگیریم.

وی با اشاره به اینکه کریدور شمال-جنوب در صورت اتصال راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا به راه‌آهن قزوین-رشت تکمیل می‌شود، افزود: جمهوری آذربایجان جهت سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری روی کریدور شمال-جنوب باهدف اتصال خط آهن آستارا به رشت-قزوین اعلام آمادگی کرده است.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایروبی رودخانه مرزی آستارا چای به طول ۶ و نیم کیلومتر در دو مرحله در حال انجام است تصریح کرد: جهت لایروبی دیگر بخش‌های رودخانه پیگیر هستیم تا مرزنشینان از خطر و آسیب بارش‌های سیل‌زا و طغیان رودخانه در امان باشند.

Share