رییس فراکسیون معلولان مجلس خبر داد:

اختلال اوتیسم در بودجه ۹۸ بیماری خاص شناخته شد

ساعی، رییس فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی با بیان این که خوشبختانه اختلال اوتیسم در سال آینده برای اولین بار به عنوان بیماری خاص شناخته می‎شود، گفت: در تبصره ۱۰ بودجه سال ۹۸ اختلال اوتیسم به عنوان بیماری خاص شناخته و مقرر شد بودجه خاصی به آن تعلق گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، رییس فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی با بیان این که خوشبختانه اختلال اوتیسم در سال آینده برای اولین بار به عنوان بیماری خاص شناخته می‎شود، گفت: در تبصره ۱۰ بودجه سال ۹۸ اختلال اوتیسم به عنوان بیماری خاص شناخته و مقرر شد بودجه خاصی به آن تعلق گیرد.

‌زهرا ساعی در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به مشکلات ناشی از اختلال اوتیسم مثل هزینه‌های درمانی بالا که متوجه خانواده‌ها و بیماران است و از آنجایی که این اختلال جزو بیماری‌های خاص شناخته نمی‌شد، جلسه‌ای در این خصوص با حضور روانشناسان، جامع شناسان و سازمان بهزیستی برگزار شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته، بیماری خاص شناخته شدن اختلال اوتیسم در کمیسیون تلفیق و هم در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و مقرر شد تا در سال ۹۸ بخشی از هزینه‌های درمانی و بیمه تکمیلی این بیماران تحت پوشش قرار گیرد.

ساعی ادامه داد: با توجه به تولد سالانه حدود ۴۰ هزار کودک مبتلا به اختلال اوتیسم در کشور و مشکلات ناشی از این بیماری که متوجه خانواده‌ها به ویژه مادر و کودک است، پس از برآورد هزینه‌های تحمیلی این بیماری، تلاش‌ها در فراکسیون معلولان نتیجه داد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سمن‌های فعال در زمینه اختلال اوتیسم نیز فعالیت‎ خوبی دارند و دامنه این فعالیت‌ها تا برخی شهرستان‌ها نیز گسترش یافته است.

Share