آیت‌الله فلاحتی در همایش ائمه جمعه گیلان:

ائمه جمعه مشکلات را به‌ دور از غوغاسالاری بیان کنند | استفاده انتخاباتی از تریبون نماز جمعه ممنوع!

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: یکی از برنده‌ترین سلاح‌هایی که در پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانست انقلاب را در برابر دشمنان بیمه کند، وحدت بین تمام آحاد مردم و متولیان امر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در چهارمین همایش استانی ائمه جمعه گیلان که با موضوع شیوه های عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب با محوریت جوانان و شیوه‌های ارتقای کمی و کیفی نمازجمعه برگزار شد اظهار کرد: امروز از جمله موضوع هایی که به آن نیازمندیم، وحدت بین توده‌های مردم و مسئولان است و دشمن نمی‌خواهد این امر انجام شود.
وی ادامه داد: یکی از برنده‌ترین سلاح‌هایی که در پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانست انقلاب را در برابر دشمنان بیمه کند، وحدت بین تمام آحاد مردم و متولیان امر است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند سیاه‌نمایی کند، تصریح کرد: ما سیاه‌نمایی را نمی‌پذیریم.
آیت‌الله فلاحتی به پیام رهبر فرزانه انقلاب در گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در پیام گام دوم انقلاب گذشته را نشان دادند، افق‌های آینده را به‌خوبی ترسیم کردند ضمن اینکه درباره وضعیت کنونی نقاط ضعف متولیان و مدیران را بیان کردند و همچنین نقاط قوت و راهکارها را ارائه فرمودند.
وی با تاکید براینکه نیاز داریم التهاب در جامعه ایجاد نشود، بیان کرد: هر التهابی آثار منفی ویژه خود را دارد،‌ در جریان مقاومت ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان یک فضای بسیار نورانی در دنیای پیرامونی ما ایجاد شده بود اما فتنه ۸۸ این فضا را ملتهب کرد و این فضا را قدری از ما گرفت اما حوادثی که پس از آن رخ داد رهبر فرزانه انقلاب مدیریت خوبی اعمال کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، ائمه جمعه را نخستین کسانی دانست که می‌توانند در جامعه آرامش ایجاد کنند و گفت: ائمه جمعه زبان گویای مردم هستند و مشکلات و دردهای جامعه را به طور معقول و به دور از غوغاسالاری و بدون آن‌که دشمن از آن سوء استفاده کند، باید بیان کنند.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه دولت در پایتخت تمام امور را به طور ریز نمی‌تواند ببیند، خاطرنشان کرد: نمایندگان دولت در سراسر کشور استانداران هستند.
وی بر بیان مشکلات به مسئولان مربوطه در شهرستان‌ها و بخش‌ها توسط ائمه جمعه تاکید کرد و یادآور شد: مدیران نمی‌توانند پاسخگوی تمام نیازهای جامعه باشند بنابراین به تمام مسئولان باید تفهیم شود که مشکلات و دردهای مردم را بشنوند و این امر در کاهش آلام جامعه تاثیرگذار است.
امام جمعه رشت، ضعف در نظارت‌ها را سبب ویرانگری در بخش‌های مختلف دانست و اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به گیلان بیان کردم؛ ضعف در نظارت‌ها وجود دارد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه بنده به مساله واردات گوسفند اعتراض کردم و به متولیان امر در تهران پیغام دادم، اظهار کرد: هر قدر دام زنده وارد کنید، گوسفند زنده‌ای که کیلویی ۲۵ هزار تومان می‌فروختند را اکنون کیلویی ۴۸ هزار تومان از دامدار خریداری می‌کنند و دیگر قیمت را پایین نمی‌آورند.
وی، خواستار نظارت جدی در مبادی ورودی و خروجی مرزها شد و افزود: تا کی می‌خواهید گوسفند وارد کنید و این روند پاسخگوی نیاز جامعه نیست.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه کنترل‌ها و نظارت‌ها باید در وزارت جهادکشاورزی، استان‌ها و بخش‌ها انجام شود، تصریح کرد: خریداران دام زنده به‌دنبال گوسفند زنده هستند و نیاز است نظارت‌ها تشدید شده و برخوردها به صورت جدی اعمال شود.
آیت‌الله فلاحتی در ادامه بر توجه به پیام گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: اگر پیام دوم رهبر معظم انقلاب در نمازهای جمعه بیان و تحلیل شود، ارزشمند است.

وی با اشاره به تشکیل شورای فرهنگ عمومی گیلان، بیان کرد: نمی‌دانم مساله فرهنگ عمومی استان در گذشته چگونه بوده اما تاکنون ۳ جلسه شورای فرهنگی عمومی گیلان برگزار شده است.
امام جمعه رشت، خواستار ارائه طرح و برنامه در مورد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب توسط ائمه جمعه گیلان شد و افزود: یکی از برنامه‌های ما در استان ترویج فرهنگ و عفاف در جامعه است.
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه پایان سال ۹۸ انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: اجازه ندهید کسانی بیایند به نحوی از تریبون‌ها استفاده کرده و خود را برجسته کنند.
وی به مساله چاپ آگهی ترحیم بانوان با عکس متوفیان در بعضی از شهرها اشاره کرد و یادآور شد: چاپ آگهی ترحیم با عکس جوانی بانوان آثار و تباهی منفی بسیار بد و زشتی دارد ضمن اینکه ضعف غیرت می‌آورد و باید در نمازهای جمعه بیان شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: می‌طلبد ائمه جمعه به مبلغان دینی در نقاط مختلف گیلان سرکشی کنند.
آیت‌الله فلاحتی به اهدای عضو برای احیای حیات انسان‌ها اشاره کرد و افزود: اگر اهدای عضو برای رشد و تعالی پزشکی و نجات انسان باشد بیشتر فقها بیان کردند اشکالی ندارد و این موضوع در نمازهای جمعه بیان شود.
وی با بیان اینکه هنوز موفق نشدیم فردی که دارای شرایط ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان باشد را پیدا کنیم، تصریح کرد: مسئولیت تصدی ستاد امر به معروف شرایط ویژه‌ای دارد.
امام جمعه رشت بر احترام به امامان مسجد تاکید کرد و گفت: حفظ هویت عالمان دینی برای ما مهم است و همه باید احساس کنند امام جماعت در مسجد رکن است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه دولت منتخب مردم است، بیان کرد: مردم به هر فردی رای دادند و با تنفیذ مقام معظم رهبری، همه باید تمکین کنند و اگر نقدی می‌شود باید سازنده باشد.
وی، خواستار نظارت ائمه جمعه بر فعالیت تمام دستگاه‌های اجرایی شد و گفت: نظارت بر دستگاه‌ها به معنای مچ‌ گیری نیست بلکه برای هدایت‌گری است تا دستگاه‌های اداری ما از سلامت ویژه برخوردار باشند.

Share