آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

آیا مردم رشت به اعضای شورا رای دادند که شهردار نداشته باشند!

نماینده ولی فقیه در گیلان به بلاتکلیفی چندین ماهه شهر رشت در نداشتن شهردار اشاره کرد و گفت: آیا مردم به اعضای شورا رای دادند که شاهد چنین روزهایی بوده و شهردار نداشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) را در پیش داریم که روز تکریم از مقام مادر و زن در جامعه است.
وی به عزتمندی بانوان با تفکر فاطمی(س) اشاره کرد و افزود: فرهنگ فاطمی(س)، فرهنگ پیشرو انسانی است و هر کسی از آن فاصله بگیرد به قهقرا می رود.
امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به تشکر مقام معظم رهبری از نیروهای مسلح و سپاه پاسداران در ایجاد امنیت کشور، بیان کرد: اعتماد نکردن به اروپایی ها از دیگر فرمایش های مقام معظم رهبری بود.
آیت الله فلاحتی، رهنمودهای مقام معظم رهبری را زمینه خوبی برای نشست آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست و تصریح کرد: امیدواریم مطالبی که بیان می کنیم به گوش اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برسد.
وی به دلایل بی اعتمادی مردم به کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس، فرانسه و آلمان اشاره کرد و گفت: مرکل صدراعظم آلمان اعلام کرد که با آمریکا دارای هدف مشترک هستند و خود را حافظ امنیت رژیم صهیونیستی می دانند ضمن اینکه در مورد ایران حرف دارند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه بیشتر سردمداران دنیای استکباری از احمق ها هستند، خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی خود را ملزم به حمایت از رژیم صهیونیستی که غده ای چرکین در خاورمیانه است، می دانند اما ما را از اجرای دستورالعمل اسلامی بازمی دارند.
آیت الله فلاحتی، سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز را تمام کننده برنامه ها برای مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد و یادآور شد: انقلابیون، خانواده شهدا و نمازگزاران به مجمع تشخیص مصلحت نظام که امین رهبری هستند، اعلام می کنند به اروپایی ها و آمریکایی ها نه بگوئید.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، اظهار کرد: اگر می خواهیم پیشرفت داشته باشیم باید به ۴۰ سال گذشته انقلاب توجه داشته باشیم.
امام جمعه رشت بر اقتدار دولتمردان در برابر دولت پاکستان اشاره کرد و افزود: آل جهود با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری خود در پاکستان می خواهند در برابر جمهوری اسلامی ایران بایستند.
آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه همسایه شرقی ایران باید فراسوی اندیشه وهابیون قدری به مردم کشور خود بها دهد، بیان کرد: وزارت خارجه باید مقتدرانه برخورد جدی با دولت پاکستان داشته باشد.
وی با طرح این سئوال که آیا کاخ نشینان ما هیچوقت سری به کوخ نشینان می زنند، تصریح کرد: لجام گسیختگی در مساله اقتصاد و گرانی کالا مردم را خسته کرده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خدا هیچ پدری را شرمنده همسر و فرزندانش نکند، خاطرنشان کرد: عملکرد دولتمردان در مساله اقتصاد قابل قبول نیست.
آیت الله فلاحتی، تحمل مردم در برابر مشکلات را به خاطر خدا، نظام و رهبری تاکنون عنوان کرد و یادآور شد: نمی خواهم سیاه نمایی کنم اما دولتمردان دیگر از زندگی عادی مردم صحبتی نمی کنند و اگر عرضه پایین آوردن قیمت ها را دارند، که ندارند، حداقل آن را کنترل کنند.
وی همچنین با اشاره به بلاتکلیفی شهر رشت در نداشتن شهردار، اظهار کرد: چندین ماه است که رشت شهردار ندارد و  آیا مردم به اعضای شورا رای دادند که شاهد چنین روزهایی بوده و شهردار نداشته باشند.
امام جمعه رشت به ویژگی انتخاب شهردار اشاره کرد و افزود: شهردار جدید باید دلداده به کار و دست پاک باشد ضمن اینکه اعضای شورا باید بر مسائل مالی و اخلاقی شهردار نظارت داشته باشند.
آیت الله فلاحتی، داشتن برنامه قوی همراه با سرعت و دقت را از جمله ویژگی های انتخاب شهردار توسط اعضای شورای شهر رشت دانست و بیان کرد: اصراری ندارم شهردار اهل کدام شهر باشد ولی در انتخابتان بومی بودن را مقدم بدانید.
نماینده ولی فقیه در گیلان به ویژگی های منحصر به فرد تربیت از نگاه اسلام اشاره کرد و گفت: تربیت اسلامی مطابق با فطرت انسان است ضمن اینکه اسلام به مربی، معلم و استاد سفارش می کند قبل از تربیت دیگران ابتدا خود را تربیت کنند.
وی با اشاره به اینکه اساس خانواده در دنیای غرب در حال متلاشی شدن است، بیان کرد: بیشترین برنامه های اسلام برای زیرساخت های خانواده و جامعه است.

Share