معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

آموزش‌های قبل از ازدواج برای ۳۰ هزار دانش آموز گیلانی

امیر سراجی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ۳۰هزار دانش آموز پسر و دختر پایه های دوم و سوم دوره دوم مقطع متوسطه استان گیلان آموزش های قبل از ازدواج را در سال تحصیلی جاری در مدارس فرا می گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ۳۰هزار دانش آموز پسر و دختر پایه های دوم و سوم دوره دوم مقطع متوسطه استان گیلان آموزش های قبل از ازدواج را در سال تحصیلی جاری در مدارس فرا می گیرند.

امیر سراجی در کارگاه آموزش پیش از ازدواج (TOT) گفت: با توجه به آمار های طلاق و ازدواج در سنین پایین از یک طرف و نیز به جهت تشکیل خانواده سالم، تحکیم آن و تربیت فرزندان کارآمد در یک خانواده مطلوب از طرف دیگر، آموزش های قبل از ازدواج  در مدارس متوسطه دوم در قالب فعالیت های فوق برنامه یک ضرورت است.

وی افزود: با این آموزش ها به فرزندان و جوانان نحوه ارتباط با جنس مخالف و خطوط قرمز آموزش داده می شود و قطعاً وقتی جوانان ما اطلاعات لازم در این زمینه داشته باشند، خطرات از هم پاشیدگی خانواده ها و آسیب های تبعی آن بسیار کمتر خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه مشورت با والدین در این زمینه را بسیار مهم خواند و گفت: لازم است والدین هم اطلاعات لازم در این زمینه را فرا گیرند تا بتوانند در موقع ضرورت مشاور خوبی برای فزندانشان باشند.

Share